برگزاری کارگاه دائمی صنایع‌دستی در دماوند 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی شهرستان دماوند گفت: کارگاه دائمی صنایع‌دستی استان تهران در شهرستان دماوند با همکاری مشاور امور بانوان فرمانداری این شهرستان و مشاور امور بانوان استانداری تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران، شهرام شریفی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی شهرستان دماوند در این زمینه توضیح داد: با ایجاد دو کارگاه دائمی تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، یک کارگاه حوله‌بافی و یک کارگاه گلیم‌بافی از هفته آینده به صورت دائمی، هنرجویان این شهرستان در این کارگاه‌ها آموزش خواهند دید.

او گفت: کارگاه ساخت و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی برای مهارت‌آموزی به جوانان و ایجاد بازارکار است و هدف از افتتاح این کارگاه ترویج این رشته از صنایع‌دستی و آشنایی بیشتر دست بافته اصیل استان و همچنین به نمایش گذاشتن گلیم همه بافندگان است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی شهرستان دماوند عنوان کرد: توسعه دادن به برخی از صنایع‌دستی مغفول مانده در سطح شهرستان دماوند همچون حوله‌بافی که از صنایع ماندگار است، موجب رونق این هنر در بین هنرجویان و علاقه‌مندان شده که با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته امید است بتوانیم با ایجاد بازار فروش، ماهیت کار هنری را در شهرستان توسعه دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …