بزرگترین پروژه اصلاح سیستم های روشنایی کشور کلید خورد

بزرگترین پروژه اصلاح سیستم های روشنایی کشور کلید خورد

بزرگترین پروژه اصلاح سیستم های روشنایی معابر و جاده های بین شهری کشور که منجر به کاهش مصرف به میزان یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی خواهد شد، امروز آغاز شد.

به گزارش ایسنا، درهمین خصوص محمد حسن متولی زاده، مدیرعامل توانیر در مراسم آغازبه کار این پروژه سراسری با بیان این که توانیر این طرح را همزمان با آغاز روزهای سرد سال که مصرف سوخت گاز رشد زیادی دارد  کلید زده است، تصریح کرد: با پروژه به دنبال کمک به کاهش مصرف سوخت در کشور هستیم .
وی با اشاره به این که در روزهای سرد، مصرف سوخت گاز نیروگاه ها افزایش می یابد، خاطرنشان کرد: پس از از گذر موفق از پیک تابستان گرم امسال که با همکاری خوب مردم انجام شد، اکنون و در شرایط سرما و کرونا، این بار تصمیم گرفتیم در یک عملیات سراسری، از ظرفیت اصلاح روشنایی معابر برای کاهش مصرف برق کشور برای کاستن از مصرف سوخت گاز نیروگاه ها کمک بگیریم.
متولی زاده با بیان این که توانیر این اقدام را با بررسی های کارشناسی انجام می دهد، افزود: بخشی از میزان روشنایی در معابر بویژه بزرگ راهها واتوبان ها می تواند تعدیل شود.
مدیرعامل توانیر با بیان این که اصلاح سیستم روشنایی معابر باعث کاهش مصرف انرژی برق خواهد شد، یادآور شد: کاهش مصرف برق در نهایت باعث کاسته شدن از میزان مصرف سوخت در نیروگاه ها، حفظ محیط زیست با کاهش آلایندگی و کمک به اقتصاد کشورخواهد شد.
متولی زاده ضمن اظهارامیدواری برای این که مردم و همه نهادها با صنعت برق در این طرح همکاری کنند، تاکید کرد: صنعت برق همواره آمادگی کسب نظرات نخبگان را در اجرای طرح های خود دارد.
مدیرعامل توانیر با بیان این  عموم  مردم  می توانند  تنها با کاهش یک درجه محیط کار یا منزل و خاموش کردن وسایل برقی اضافی در این ایام کرونایی؛ از بروز خاموشی بدلیل محدودیت سوخت در نیروگاهها پیشگیری کنند.

این پروژه  توسط اکیپ های عمیاتی شرکت های توزیع در سراسر کشور  انجام می شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …