بیانیه مجمع دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی شریف درباره شیوع کرونا

مجمع دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف بیانیه‌ای درباره شیوع کرونا در کشور صادر کرد.

به گزارش ایسنا، ملت شریف ایران؛ با سلام و تحیت، حضور مستمر، آگاهانه و هوشمندانه و نقش آفرین شما مردم ایران در عرصه‌های گوناگون و برهه‌های حساس تاریخ کشور بیانگر شأن والا، صبوری، عزت و عظمت شما خوبان است.
اکنون‌که با پدیده ناگوار شیوع ویروس کووید- ۱۹، کرونا و عوارض سخت آن مواجه هستیم، ما مجمع دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی شریف به‌عنوان عضوی از جامعه بزرگ ملت ایران وظیفه خود دانستیم نکاتی چند را با شما ولی‌نعمتان خود در میان گذاریم:
۱- صمیمانه و با تواضع تمام از کادر درمانی کشور از پزشکان پرتلاش و پرستاران فداکار، کارکنان مراکز درمانی و مسئولان محترم وزارت بهداشت و درمان و مجموعه نیروهای پشتیبان عرصه بهداشت و درمان تشکر می‌نماییم. نظام بهداشت و درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی ما در سراسر کشور با امکانات محدودی که در این شرایط تنگنا در اختیار داشتند، حتی در مقایسه با کشورهای برخوردار، کارنامه بسیار خوبی را ارائه دادند و این باعث افتخار و مباهات ما است. ما هرگز فداکاری شهدای گران‌قدر و والامقام این جهاد بزرگ را فراموش نمی‌کنیم و برای خانواده‌های محترمشان آرزوی صبر داریم.
۲- از آحاد شما ملت بزرگ به جهت متانت، صبر، ایثار، فداکاری، خویشتن‌داری و همراهی با تدابیر دولت و رعایت نظم و آداب بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی که رشد فرهنگی خود را نشان دادید و در مواجهه با این حادثه عظیم کوشیدید،  از تشکل‌های جامعه مدنی، سازمان‌های مردم‌نهاد، مؤسسات خیریه، انجمن‌ها و واحدهای صنفی، شرکت‌های دانش‌بنیان و مجموعه‌های تولیدی و خدماتی خصوصی به جهت تلاش بی‌وقفه‌شان در امدادرسانی و حمایت از آسیب دیدگان این پدیده ناگوار کوشیدند، از مدیران و کادر فداکار واحدهای پشتیبان دولتی، حکومتی، حوزه عمومی، شهرداری‌ها، نیروهای مسلح که در مواجهه با این پدیده و مهار آثار آن تلاش بی‌وقفه نمودند قدردانی می‌کنیم.
در ادامه حداقل انتظارات خود را از مسئولین برنامه‌ریزی و اجرایی کشور به شرح زیر اعلام می‌داریم:
۳- بی‌تردید در شرایط حساسی که کشور با آن مواجه است، مقابله با این مشکل بزرگ در کنار تحریم‌های غیرانسانی دولت آمریکا، کاری بسیار سخت و دشوار و متفاوت از شرایط قبلی خواهد بود. جهان حین مبارزه با کرونا و پس از کرونا اقتضائات ویژه جدیدی در مسائل اقتصادی و اجتماعی خواهد داشت. ازاین‌رو به مسئولین کشور توصیه اکید می‌نماییم، از هم‌اکنون با دعوت و تشکیل کارگروه‌هایی از متخصصین و صاحب‌نظران آینده‌پژوه، اندیشکده ها، انجمن‌های علمی و مراکز دانشگاهی، نسبت به تدوین طرح تحول و بهره‌وری اقتصادی، اجتماعی، مدیریتی پسا کرونا، بر اساس مدل‌های علمی و کارآمد روز اقدام نمایند و این تهدید را به فرصتی برای بهره‌وری از امکانات و منابع انسانی و صرفه‌جویی در انرژی و حفاظت از محیط‌زیست بدل نمایند.
۴- در این شرایط همکاری و تبادل تجربیات با نهادهای جامعه بین‌المللی، همچون سازمان بهداشت جهانی WHO و سایر نهادهای مرتبط با فقرزدایی، توسعه انسانی و محیط‌زیست، نقش مهمی در به‌روز بودن علمی و آمادگی برای مقابله با بحران‌ها در کشور دارد. لذا مسئولین را به رعایت این مهم توجه می‌دهیم.
۵- بی‌شک اقشار مختلف جامعه در این ایام با مشکلات زیاد اقتصادی مواجه شده‌اند و آسیب‌ها پس‌ازاین نیز ادامه خواهد داشت. لازمه ادامه حیات اجتماعی کشور، حمایت از اقشار آسیب‌دیده و نیازمند و کسب‌وکارهای صدمه‌دیده است. واضح است که دولت چه به لحاظ مسئله شناسی، چه به لحاظ اجرا و ساماندهی و چه به لحاظ منابع مالی نمی‌تواند حلال همه مشکلات حادث باشد. لذا از دولت توقع می‌رود با اعتماد و استفاده از پتانسیل علمی جامعه دانشگاهی برای مسئله شناسی و از سازمان‌های مردم‌نهاد در امور ساماندهی و اجرایی دعوت نماید و با فراخوان جامعه مدنی و بسیج امکانات و سرمایه‌های اجتماعی و تعاون ملی، نسبت به امر مهم ترمیم آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی در اسرع وقت اقدام ورزد.
مجمع دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی شریف با تمام تخصص‌ها و تجارب اعضای خود در کنار مردم شریف ایران ایستاده است و در جهت توسعه و تعالی کشور به‌عنوان فرزندان این ملت عظیم الشان از هیچ کوششی دریغ نمی‌نماید.
مجمع دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی شریف (نشست شریف)
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …