بی نیازی ایران از واردات دو محصول استراتژیک پتروشیمی

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون گفت: امروز از دو محصول جدید پلی‌اورتان رونمایی می شود و بدین ترتیب این شرکت از ابتدای امسال تاکنون در مجموع پنج محصول جدید تولید و عرضه کرده است.

به گزارش ایسنا، صدیقی‌زاده امروز در آیین رونمایی از دو محصول جدید شرکت پتروشیمی کارون با تأکید بر تنوع‌بخشی محصولات پتروشیمی یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های اصلی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس است، اظهار کرد: با توجه به حمایت‌های هلدینگ خلیج فارس از تحقیق و توسعه، نتایج آن در شرکت‌های زیرمجموعه همانطور که امروز شاهد آن هستیم، دیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صنعت پلی‌اورتان که شرکت پتروشیمی کارون بخشی از این زنجیره است، نیاز به پلی‌اُل دارد، افزود: سرمایه‌گذاری در پلی‌ال، این صنعت را به صورت کامل بی‌نیاز از واردات می‌کند و باید سرمایه‌گذاران را تشویق به سرمایه‌گذاری در این بخش کرد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون  ادامه داد: محصول KHR-۴۵ تأییدیه بالاترین و سخت‌ترین استانداردها را در کشور اخذ کرده و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است.

به گفته صدیقی زاده، محصول MDA تنها ازسوی آمریکا تولید و با برندهای مختلف وارد کشور می‌شود که هم‌اکنون پتروشیمی کارون توانایی تولید آن را برای کشور دارد.

شرکت پتروشیمی کارون با هدف تکمیل زنجیره ارزش و متنوع‌سازی سبد تولید، برای نخستین بار محصول KHR-۴۵ و محصول MDA را هم در ادامه تکمیل زنجیره ارزش محصولات MDI با هدف تأمین نیاز تولیدکنندگان میان‌دستی و پایین‌دستی داخلی تولید و عرضه می‌کند.

این شرکت، پیش‌تر سه محصول زنجیره ایزوسانات‌ها را شامل گریدهای MTDA ،KMT_۱۰ و KLM۱۰۰B(L) را با هدف تأمین نیاز صنایع خودروسازی، مبلمان اداری، خانگی و صنایع کفش، صنعت رنگ و رزین، انواع چسب صنعتی و لَمینِت، درزگیر و آب‌بند (سیلانت‌ها)، ضربه‌گیرها، باندهای ارتوپدی و کفپوش‌های اداری و صنعتی و … تولید و عرضه کرده بود.

همچنین در این مراسم سلیمانی‌زاده – مدیر تولید هلدینگ خلیج فارس- با بیان اینکه ما با توسعه پژوهش و فناوری در پتروشیمی به تولید مواد خاص و مهمی می‌رسیم اظهار کرد: ابتدا توسعه محصولاتی مدنظر است که با خدمات مطالعات فنی و علمی انواع گریدهای نیاز بازار را که تا ۴۰۰ هزار تن در تمامی صنایع پلیمری وارد می‌شدند تولید می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هلدینگ اقدامات زیادی در تولید گریدهای جدید داشته است و امروز در شرکت‌های پتروشیمی محصولاتی تولید می‌شود که بومی سازی شده و با دانش فنی و پژوهش و فناوری توانسته‌ایم به تولید آنها برسیم، گفت: با بومی‌سازی محصولات علاوه بر ایجاد اشتغال منجر به اقتصادی شدن تولید با استفاده از پژوهش و فناوری خواهیم شد.

مدیر تولید هلدینگ خلیج فارس با بیان اینکه هلدینگ در زمینه داخلی سازی محصولات اهتمام ویژه‌ای داشته و تامین نیازهای داخل کشور بدون واردات را مدنظر قرار داده است، گفت: در نظر داریم با کمک دانشگاه‌ها خودمان تولیدکننده لایسنس باشیم اکنون عربستان نیز اقدام به فروش دانش فنی می‌کند ما نیز باید در این مسیر حرکت کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …