تاکید بر ضرورت توسعه همکاری‌های استانی بین ایران و بلاروس

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس در سفر به استان گومل با استاندار، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و رئیس منطقه آزاد تجاری استان دیدار و درباره راهکارهای فعال‌کردن ارتباطات استانی و گسترش همکاری‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی بین استان های گومل و مازندران تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، سعید یاری در دیدار با  گنادی سالووی، استاندار گومل، مراتب آمادگی استاندار  مازندران برای دعوت از وی جهت سفر به این استان را اعلام کرد که با استقبال مواجه و مقرر شد تاریخ سفر از طریق مجاری مربوط هماهنگ شود.

همچنین توافق شد طرفین قبل از انجام این سفر، بطور ویدئوکنفرانسی در باره برنامه‌ها و اولویت‌های همکاری‌های فیمابین رایزنی کنند.

مارینا فیلونووا رییس اتاق بازرگانی و صنایع گومل، با تشریح ظرفیت‌های تجاری استان گومل و برنامه‌های این استان برای تجارت با شرکای خارجی، اعلام آمادگی کرد که ارتباطات و همکاری‌های این اتاق را با اتاق بازرگانی و صنایع مازندران گسترش دهد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع گومل از همتای مازندرانی خود برای شرکت در نمایشگاه‌های تجاری این استان، از جمله نمایشگاه «روز تجار» که قرار است در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ در شهر گومل برگزار شود، دعوت به عمل آورد.

سفیر کشورمان در این سفر از مراکز صنعتی و تولیدی استان از جمله مجتمع صنعتی «گوم سل ماش»، تولیدکننده کمباین و نیز از کارخانه MIRTEXX، تولیدکننده تجهزات الکترونیکی و کارخانه شکلات‌سازی «اسپارتاک» بازدید کرد و زمینه‌های سرمایه‌گذاری مشترک، تولید و صادرات در این حوزه‌ها را با مدیران این مجموعه‌های صنعتی و تولیدی مورد بررسی قرار داد.

در جریان دیدار استاندار اسبق مازندران از استان گومل در تاریخ ۲۵ مهرماه ۱۳۸۸، موافقتنامه همکاری‌های بازرگانی، اقتصادی، علمی، فناوری و فرهنگی میان دو استان و همچنین قرارداد خواهرخواندگی شهرهای ساری و گومل و نیز یادداشت تفاهم همکاری و تبادل اطلاعات فی‌مابین اتاق بازرگانی و صنایع استان‌های گومل و مازندران به امضا رسیده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …