تا آخر تابستان به نمایشگاه مجازی بروید

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می‌گوید که مدت زمان برگزاری نمایشگاه مجازی ایران تا پایان تابستان امسال تمدید شده است.

به گزارش ایسنا، از حدود ۱۵ ماه پیش و همزمان با شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی با محدودیت‌های جدی مواجه شده‌اند و در این بین نمایشگاه‌های حضوری نیز یکی از بخش‌هایی هستند که از این محل آسیب جدی دیده‌اند.

نمایشگاه‌های حضوری در ایران در طول ۱۵ ماه گذشته جز در مدتی محدود و با پروتکل‌های شدید بهداشتی، تعطیل بوده‌اند و امکان استفاده از این فضا برای اقتصاد ایران به وجود نیامده است. در بسیاری از کشورهای دنیا نیز نمایشگاه‌های بزرگ اقتصادی یا تعطیل شده‌اند یا به شکل مجازی برگزار می‌شوند.

در ایران نیز با محوریت بخش خصوصی از چند ماه قبل نمایشگاه مجازی ایران آغاز به کار کرده و حالا عضو اتاق بازرگانی تهران می‌گوید که برگزاری این نمایشگاه تا پایان تابستان امسال تمدید شده است.

محمدرضا طلایی گفته: افزایش مدت زمان این نمایشگاه بدون دریافت هزینه از حاضران در نمایشگاه خواهد بود. البته متقاضیان جدید به همان روال گذشته برای ثبت درخواست و ثبت نام باید به سایت نمایشگاه مجازی ایران مراجعه کنند. این نمایشگاه برای شرکت‌ها امکاناتی را در نظر گرفته است که می‌توانند با استفاده از این امکانات، ‌ محصولات و شرکت خود را معرفی کنند و مخاطبان خود را افزایش دهند. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد به جز تعداد محدودی از شرکت‌ها، مابقی از این امکانات استفاده نکرده‌اند. از جمله این امکانات می‌توان به پخش زنده از محل کارخانه و محیط کسب‌وکار اشاره داشت. هم‌چنین در نمایشگاه مجازی ایران سالن‌های سمینار طراحی شده که شرکت‌ها می‌توانند از آن به صورت رایگان استفاده کنند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران از آغاز دوره‌های آموزشی حضور در نمایشگاه مجازی ایران تا ۱۵ روز آینده خبر داد و گفت: این دوره‌ها با هماهنگی صورت گرفته با اتاق بازرگانی تهران برگزار خواهد شد. هدف از برگزاری این دوره‌ها، آموزش چگونگی بهره‌مندی شرکت‌های حاضر در نمایشگاه مجازی از این پلتفرم و چگونگی جذب مخاطب برای غرفه‌ها خواهد بود.

طلایی با بیان اینکه غرفه‌داران از امکانات نمایشگاه استفاده بهینه نکرده‌اند، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، در بخش چیدمان و واردکردن اطلاعات فارسی نقاط ضعفی دارند که می‌توانند با راهنمایی بخش فنی و پشتیبانی نمایشگاه نسبت به تکمیل چیدمان غرفه مجازی اقدام کنند.

او افزود: از سوی دیگر طی هماهنگی‌های انجام شده با سفارتخانه‌ها و اتاق‌های مشترک، ۱۵ کشور برای برگزاری رویدادهای مشترک اعلام آمادگی کرده‌اند. اما بخش انگلیسی غرفه‌ها توسط غرفه‌داران تکمیل نشده است. همین موضوع موجب به تعویق افتادن رویدادهای تجاری شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …