تبدیل شهر فرودگاهی امام خمینی به قطب صنایع خلاق

بر اساس تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای منطقه شهر فرودگاهی امام خمینی به پایگاه توسعه صنایع فرهنگی و خلاق در کشور تبدیل می‌شود.

به گزارش ایسنا، طبق تفاهم نامه سه جانبه که میان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اقدام به توسعه همکاری‌ها در زمینه گسترش شرکت‌های خلاق و شتابدهنده‌ها در منطقه فرودگاه امام خمینی می شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت علمی، تبدیل منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به پایگاه توسعه صنایع فرهنگی و خلاق در کشور و همکاری در تسهیل مقررات فعالیت شتابدهنده‌ها و شرکت‌های خلاق در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و همکاری در توسعه شتابدهنده‌های تخصصی صنایع فرهنگی و خلاق از  توافقات این تفاهم نامه است.

همچنین این سه نهاد در این تفاهم نامه متعهد شدند که تلاش‌های خود را در جهت توسعه بازار محصولات و خدمات تولید شده در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)  به سایر مناطق آزاد کشور به کار ببرند.

حمایت مالی و مشارکت در توسعه شتابدهنده‌های تخصصی صادراتی و گروه‌های فعال در صنایع فرهنگی و خلاق و اعطاء مجوز فعالیت شتابدهنده‌های مورد نیاز منطقه آزاد فرودگاه امام خمینی (ره) از جمله دیگر مسائلی است که در این تفاهم نامه بر آن تاکید شد.

بر اساس این تفاهم نامه، منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) تلاش خواهد کرد تا برای تامین زیرساخت و تخصیص فضای مناسب جهت استقرار کلیه عناصر فعال در اکوسیستم صنایع فرهنگی و خلاق، امکانات لازم را اختصاص دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …