تبریک وزیر میراث برای ثبت جهانی راه‌آهن ایران

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ثبت جهانی راه‌آهن سراسری ایران در چهل و چهارمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو را تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، در متن پیام تبریک علی‌اصغر مونسان آمده است:

«ثبت جهانی راه‌آهن شمال ـ جنوب موسوم به راه‌آهن سراسری ایران، در چهل و چهارمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو، یکی دیگر از اهداف تعیین‌شده برای معرفی داشته‌های فرهنگی ایران را در عرصه جهانی محقق کرد.

ثبت این اثر برجسته جهانی از ایران که حوزه‌ای گسترده از بندر امام خمینی (ره) تا بندر ترکمن و پهنه‌های بی‌نظیر طبیعی و فرهنگی از هفت استان خوزستان، لرستان، مرکزی، قم، تهران، مازندران و گلستان را در بر می‌گیرد، بی‌تردید ارتقای حفاظت و مدیریت بهتر این اثر را به‌دنبال داشته و بی‌شک موجب رونق بیش از پیش گردشگری کشور به‌ویژه در استان‌های واقع در مسیر این راه‌آهن خواهد بود.

راه‌آهن سراسری ایران به عنوان بیست و پنجمین اثر جهانی کشور میراثی ارزشمند از تحولات دوره صنعتی و حاصل هم‌افزایی دانش جهانی و مساعی ایرانیان در دوره معاصر است.

ضمن قدردانی صمیمانه از تمام عزیزانی که به اهتمام و همیاری آن‌ها ثبت جهانی این پرونده پیچیده و فنی محقق شده است، بر خود لازم می‌دانم جهانی‌شدن «راه‌آهن سراسری ایران» را به آحاد ملت شریف ایران تبریک و تهنیت عرض کرده و ابراز امیدواری می‌کنم در روزهای آتی، با تایید کمیته میراث جهانی، پرونده منظر فرهنگی «هورامان /اورامانات» نیز به عنوان بیست و ششمین اثر ایران در فهرست میراث جهانی قرار گیرد.»

راه‌آهن ایران با رأی چهل و چهارمین کمیته میراث جهانی یونسکو به عنوان بیست و پنجمین میراث جهانی ایران ثبت شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …