تجدیدپذیرها چقدر برق تولید کردند؟

میزان برق تولید شده از منابع انرژی های تجدید پذیر در تیرماه به رقم ۵۰۳۵ میلیون کیلووات ساعت رسید که این میزان موجب کاهش تلفات ۶۵ مگاوات برق و جذب سرمایه گذاری غیر دولتی ۱۴۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال شد.

به گزارش ایسنا، طی سال های اخیر انرژی های تجدید پذیر مورد توجه قرار گرفته، به‌گونه‌ای که ظرفیت درحال بهره برداری نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور تا پایان خرداد به ۸۳۱ مگاوات رسید و ۸۱۵ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر نیز در حال احداث است که درصورت احداث آنها ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر به بیش از ۱۰۰۰ مگاوات خواهد رسید.

پتانسیل‌های بالای انرژی‌های تجدیدپذیر همراه با رویکرد مثبت دولت موجب شده که اخیراً با رشد فزاینده این انرژی مواجه باشیم، انرژی که می‌تواند تأثیرات بسیاری را در صنعت برق ایران داشته باشد.  طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی ساتبا استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق در کشور از انتشار سه میلیون  و ۴۱۷تن گاز گلخانه ای تا پایان تیرماه جلوگیری کردند.

همچنین استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در تیرماه امسال صرفه جویی یک میلیون و ۱۰۸ هزار لیتری آب را به همراه داشت، علاوه بر این کاربرد انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری برق در تیرماه ۴۶۸ میلیون کیلوات ساعت کاهش تلفات برق در شبکه را به همراه داشته است.

انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری برق صرفه جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی به میزان ۱۴۳۰ معادل میلیون مترمکعب گاز طبیعی را در تیرماه محقق کرد.

مجموع ظرفیت انرژی خورشیدی کشور تا پایان تیرماه با ۶۴ نیروگاه به ۴۵ درصد رسیده و مجموع ظرفیت انرژی بادی کشور با داشتن ۲۰ نیروگاه بالغ بر۳۴درصد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …