تسلیتی برای درگذشت سیدهادی خسروشاهی

مدیرعامل موسسه خانه کتاب با انتشار پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی، نویسنده و پژوهشگر را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب، در متن پیام نیکنام حسینی‌پور آمده است: «درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی مجاهد نستوه، کتابشناس، نویسنده، مترجم و دیپلمات برجسته، موجب تالم و تاثر شد. 

زنده‌یاد خسروشاهی ضمن همراهی در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی، در دوران پیش از انقلاب به ویژه پس از آغاز تحصیل در حوزه علمیه قم با بزرگان حوزه در ارتباط بود و در متن جریان‌های علمی و سیاسی حوزه مقدسه قم قرار داشت و حضورشان در مجالس درس علامه طباطبایی باعث شد تا نسل جدید و جوان امروز آثار علامه طباطبایی را با تصحیح عالمانه ایشان در اختیار داشته باشد.

وی کتابشناس برجسته‌ای بود که با بسیاری از بزرگان و عالمان ایران و جهان اسلام ارتباطی فکری و سیاسی داشت و توانست در حوزه‌های تاریخ‌نگاری و تاریخ شفاهی بسیار موثر عمل کند. خاطرات مستند او از معدود کتاب‌هایی هستند که ما را بدون واسطه با جنبش‌های آزادی‌خواه اسلام سیاسی آشنا می‌کنند.

مرحوم خسروشاهی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در سمت‌های اجرایی خدمات صادقانه‌ای داشت و زمانی که در عرصه دیپلماتیک به خدمت مشغول شد پل ارتباطی مهمی بین شیعیان و اهل سنت آزادی‌خواه بود و آثار او از مهمترین منابع مطالعاتی برای شناخت صحیح از جنبش‌های اسلام‌خواهانه جهان معاصر به شمار می‌رود.

در کنار سال‌ها تحقیق، پژوهش و انتشار آثار ارزشمند همچون اسناد مهم مصلح برجسته جهان اسلام سیدجمال‌الدین اسدآبادی در وزارت امور خارجه، تربیت شاگردان بسیار و تاسیس کتابخانه‌ای در قم از دیگر خدمات ارزشمند استاد خسروشاهی بود. 

درگذشت این شخصیّت عالم و محقّق را به جامعه فرهنگی کشور، شاگردان، ارادتمندان و خانواده‌ و بازماندگان محترم ایشان تسلیت می‌گویم و از خداوند رحیم، علوّ درجات و رحمت واسعه را برای ایشان طلب می‌کنم.»

حجت الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی متولد سال ۱۳۱۷ شمسی در تبریز، هشتم اسفندماه ٩٨ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …