تصویب آیین کار شورای سیاستگذاری توسعه صنعت لوازم خانگی/ مخالفت صمت با ورودمحصولات برندهای خارجی

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت(صمت) از تصویب آیین کار شورای سیاستگذاری توسعه صنعت لوازم خانگی با حضور تشکل‌های تخصصی خبر داد و گفت: این شورا با هدف صیانت از صنعت لوازم خانگی، توسعه و تعمیق ساخت داخل و حرکت به سمت نوآوری و حمایت از ارتقاء تکنولوژی، به‌صورت مستمر برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی، ارتقاء کیفیت لوازم خانگی و صیانت از اشتغال مولد را از دیگر اهداف این شورا عنوان کرد و گفت: با تشکیل این شورا ارتقاء جایگاه صنعت لوازم خانگی و حمایت از صنایع بومی با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد.

صادقی نیارکی توسعه صنعتی را منوط به توانمندسازی بخش خصوصی و جامعه صنعتی کشور برشمرد و افزود: سیاستگذاری برای توسعه این صنعت راهبردی، احصاء موانع پیش روی تولید و تسهیل‌گری و بهبود فرآیندهای اجرایی در صنعت لوازم خانگی از جمله وظایف این شورا خواهد بود.

وی در ادامه، شکل‌گیری انجمن قطعه‌سازی در این صنعت را گام مهمی در توسعه این صنعت توصیف کرد و گفت: برای تسهیل در فرآیند سیاستگذاری می‌بایست هماهنگی بین تشکل‌های بخش خصوصی ایجاد شود تا بستر مناسب برای حضور موثر این صنعت در نهادهای تصمیم‌ساز فراهم شود.

*** مخالفت صمت با ورود محصولات برندهایی که در زمان تحریم کشور را ترک کردند

معاون امور صنایع وزارت صمت در خصوص اظهار نگرانی تشکل‌های تخصصی از احتمال ورود محصولات لوازم خانگی برندهای خارجی به کشور نیز، توضیح داد: با توجه به زیرساخت‌های صنعتی که در حوزه لوازم خانگی شکل گرفته، وزارت صنعت، معدن و تجارت با ورود محصولات لوازم خانگی برندهای خارجی که در زمان تحریم‌ها کشور را ترک کرده‌اند، مخالف است.

گفتنی است، در این نشست اقدامات انجام شده در حوزه ترخیص مواد اولیه موردنیاز این صنعت از گمرک و همچنین برنامه‌ریزی برای تدوین سند توسعه صنعت لوازم خانگی مطرح شد. همچنین در این نشست مهمترین چالش‌های این صنعت بررسی و تمهیداتی برای رفع آن اتخاذ شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …