تفاهم‌نامه‌های اشتغالزایی و جهش تولید در خراسان جنوبی امضا شد

ایسنا/خراسان جنوبی تفاهم‌نامه‌های اشتغالزایی و جهش تولید امروز پنجشنبه 22 خرداد با حضور معاون رییس جمهوری، استاندار خراسان جنوبی و رییس سازمان برنامه و بودجه در استان خراسان جنوبی امضا شد.

تفاهم‌نامه‌های اشتغالزایی و جهش تولید امروز پنجشنبه 22 خرداد با حضور معاون رییس جمهوری، استاندار خراسان جنوبی و رییس سازمان برنامه و بودجه در استان خراسان جنوبی امضا شد.

در آیین امضای این تفاهم‌نامه‌ها که امروز در شهرستان طبس برگزار شد استاندار خراسان جنوبی، نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

قرارداد همکاری مشترک برای احداث هفت هزار و ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی پنج کیلوواتی در مدت ۲ سال با هدف ایجاد اشتغال مستقیم برای 7500 نفر بین سازمان برنامه و بودجه، استانداری خراسان جنوبی و صندوق کارآفرینی امید امضا شد.

برای اجرای این پروژه نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بسیج سازندگی، بنیاد برکت و بنیاد علوی نیز همکاری خواهند کرد.

بر اساس این تفاهم به هر کدام از متقاضیان ۴۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد ۲۰ میلیون تومان به صورت تسهیلات، ۱۰ میلیون تومان از محل تبصره ۱۴ و ۱۰ میلیون تومان از سوی دستگاه‌های حمایتی پرداخت می‌شود.

این تفاهم‌نامه منعقده با اختصاص ۵۰ درصد یارانه دولتی و ۵۰ درصد وام قرض‌الحسنه امضا می‌شود که حدود ۴۰ هزار کیلووات در استان تولید برق به دنبال دارد و حداقل یک میلیون تومان در ماه برای هر خانواده ایجاد درآمد می‌کند.

تفاهم‌نامه‌ای نیز برای ایجاد سه هزار شغل در قالب خوشه‌های صنایع دستی در ۱۱ شهرستان و در ۱۱ رسته شغلی به تناسب مزیت‌های هر شهرستان در این آیین امضا شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه به سه هزار نفر که تاکنون تسهیلات دریافت نکرده‌اند و یا از خدمات بیمه برخوردار نیستند ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان وام تعلق خواهد گرفت.

تفاهم‌نامه پروژه‌های جهش تولید استان خراسان جنوبی در سال ۹۹ نیز امروز بین سازمان برنامه و بودجه و استانداری خراسان جنوبی به امضا رسید.

بیش از یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای ۷۰ پروژه در قالب این تفاهم‌نامه در نظر گرفته شده است.

 همچنین تفاهم‌نامه‌ سه جانبه‌ای بین سازمان برنامه بودجه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری خراسان جنوبی برای ساخت پنج هزار واحد مسکن محرومان در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر امضا شد.

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز (پنج‌شنبه، ۲۲ خردادماه) به منظور افتتاح چندین طرح  دقایقی پیش وارد خراسان جنوبی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …