تلاش برای ارتباط مراکز پژوهشی و دانشگاهی ایران و استرالیا در زمینه اعتیاد

لیندال ساکس، سفیر استرالیا در ایران در بازدید از مرکز ملی مطالعات اعتیاد، خواستار تلاش برای ارتباط بین مراکز پژوهشی و دانشگاهی استرالیا و ایران در حوزه اعتیاد شد.

به گزارش ایسنا، لیندال ساکس از  دیپلمات‌های ارشد وزارت خارجه استرالیا  و سفیر کنونی استرالیا در تهران به همراه معاون خود الکس وابنهورست روز سه‌شنبه، ۳۱ تیر ماه از مرکز ملی مطالعات اعتیاد بازدید کرد.

الکساندر فدولوف، مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در تهران  و دکتر گلاره مستشاری کارشناس ارشد این دفتر (UNODC) به همراه دکتر امیرعباس لطفی، مدیرکل دفتر روابط بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر در این دیدار حضور داشتند.

در این بازدید، دکتر آفرین رحیمی‌موقر، رئیس مرکز ملی مطالعات اعتیاد به همراه اساتید، دکتر محمدرضا زرین‌دست، دکتر عفت‌السادات مرقاتی خویی، دکتر آذرخش مکری، دکتر علیرضا نوروزی و دکتر ژاله غلامی با سخنرانی‌های کوتاه، فعالیت‌ها و دستاوردهای مرکز ملی مطالعات اعتیاد را معرفی کردند.

 ساکس، پیشگیری و درمان اعتیاد را بسیار مهم دانست و بر اهمیت همکاری‌های بین‌المللی بین نهادهای پژوهشی و دانشگاهی و همکاری در زمینه‌های مختلف علمی تاکید کرد. 

با توجه به اعمال تحریم‌ها و شرایط اقتصادی جهانی ناشی از اپیدمی کووید- ۱۹، ضرورت حمایت دولت‌ها از آموزش و پژوهش در زمینه‌ی آسیب‌های اجتماعی مورد تایید دو طرف قرار گرفت.

بنا بر اعلام روابط عمومی مرکز ملی مطالعات اعتیاد، سفیر استرالیا  و سایر مهمانان با  قدردانی از مرکز ملی مطالعات اعتیاد برای میزبانی این جلسه، دستاوردهای علمی مرکز را تحسین کردند و خواستار تلاش برای ارتباط بین مراکز پژوهشی و دانشگاهی استرالیا و ایران در حوزه اعتیاد شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …