تلاش کردیم ظرفیت‌های گردشگری منطقه آذربایجان را تقویت کنیم

ایسنا/آذربایجان شرقی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان این‌که ظرفیت‌های گردشگری بالایی در آذربایجان شرقی وجود دارد، گفت: تلاش کرده‌ایم تا زیرساخت‌های منطقه آذربایجان در حوزه گردشگری را تکمیل کنیم و با تقویت این جاذبه‌ها، گردشگری در منطقه شمالغرب و محور غرب کشور رونق بیشتری پیدا کند که اکنون نیز این امر کمابیش اتفاق افتاده است.

علی اصغر مونسان عصر یکشنبه ۲۳ خردادماه در جریان افتتاح هتل بوتیک ارسی تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: پیرو بازدیدهای دوره‌ای از نقاط مختلف کشور، امروز بازدید از پروژه‌های میراث فرهنگی آذربایجان شرقی را آغاز کردیم و در این راستا نیز تعدادی افتتاح بنای “هتل بوتیک” که به عنوان اقامتگاه‌های جدید در مجموعه گردشگری کشور قرار گرفته و به جاذبه‌های گردشگری کمک بسیاری کرده‌اند را داشتیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: هم‌چنین بازدید از فرایند مرمت بناهای تاریخی تبریز و افتتاح یک موزه و چند مجتمع گردشگری سطح استان نیز در برنامه سفر به تبریز خواهیم داشت.

وی با بیان این‌که تبریز به عنوان شهر زیبا و تاریخی است و منطقه آذربایجان نیز یکی از نقاط گردشگر پذیر مهم کشور مطرح می‌شود، افزود: قطب شمالغرب و غرب کشور از موضوعاتی بوده که در دولت دوازدهم مورد توجه جدی قرار گرفت.

مونسان در بخش دیگر از سخنان خود، گفت: یکی از اقدامات خوبی که در دولت تدبیر و امید انجام گرفت، ثبت جهانی و ملی شهرها و روستاهای صنایع دستی کشور در کنار ثبت‌های حوزه میراث فرهنگی بوده که این امر به برندسازی مناطق مختلف کشور، رونق تولید و فروش کمک بسیاری کرده است.

وی با بیان این‌که اهر یکی از شهرهایی است که صنایع دستی در آن رونق خوبی دارد، اظهار کرد: فردا برای افتتاح یک مجموعه گردشگری در اهر حضور می‌یابیم و در این راستا نیز بازدید از مجموعه صنایع دستی این شهرستان حتما در برنامه‌های بازدید خواهیم داشت.

بر اساس این گزارش، هتل بوتیک ارسی تبریز، برگرفته از هنر قدیم و ارسی شهر تبریز در یکی از کوچه‌های خیابان بهارستان منطقه «شاه گولی» ساخته شده که می‌توان هنر تبریز قدیم را در طبقات مختلف آن مشاهده کرد.

مصالح سنتی بنای این هتل بوتیک از آجرهای برجامانده خانه‌های تاریخی تخریب شده شهر بوده و تنها ۵ اتاق خواب جهت پذیرایی از مهمانان داخلی و خارجی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …