توجه ویژه به اقتصاد دانش بنیان راه میانبر تحقق اقتصاد مقاومتی

قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد در مراسم امضای تفاهمنامه دانشگاه آزاد با ستاد رشد و نوآوری بسیج با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص تاکید بر اهمیت مقوله دانش بنیان، گفت: راه میانبر تحقق اقتصاد مقاومتی توجه ویژه به اقتصاد دانش بنیان است.

به گزارش ایسنا، دکتر وحید ضرغامی در آیین امضای تفاهمنامه میان دانشگاه آزاد اسلامی و ستاد رشد و نوآوری بسیج که امروز ۱۱ مردادماه با حضور دکتر علی رئیس پور مدیرکل اداره ایجاد و توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت و دکتر مهدی حقی دبیر ستاد رشد و نوآوری بسیج در سالن کنفرانس معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، با ابزار خرسندی از شکل گیری این تفاهمنامه خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات جدی در حوزه اقتصاد دانش بنیان نگاه جزیره ای و بخشی است. برخی فکر می کنند که اقتصاد دانش بنیان به عنوان یک سازمان باید این حوزه را پیش ببرد؛ در حالی که تمامی ظرفیت ها و بخش های کشور باید نقش خود را در اقتصاد دانش بنیان ایفا کنند، زیرا این اقتصاد به گفته رهبر انقلاب، راه میانبر رسیدن به اقتصاد مقاومتی است. در اوایل انقلاب، جهادسازندگی کار بسیج کردن نیروها را در دستور کار داشت و بستر برای ورود منسجم و مفید هر تخصصی به میدان مهیا شد که خوشبختانه پیشرفت و سازندگی خوبی در کشور ایجاد شد.

دکتر ضرغامی تصریح کرد: در حوزه دانش بنیان نیز تمام بخش های کشور می بایست وظایف خود را به درستی ایفا کنند. وزارتخانه ها اقشار مختلف و دانشگاه ها می بایست نقش خود را در این حوزه ایفا کنند. 

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص تاکید بر اهمیت مقوله دانش بنیان افزود: راه میانبر تحقق اقتصاد مقاومتی توجه ویژه به اقتصاد دانش بنیان است.

قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی تحقق گام دوم انقلاب را مستلزم توجه ویژه به جوانان دانست و گفت: در گام دوم انقلاب ۴۰ بار از جوانان یاد شده و برای پیشبرد اهداف مطروحه در گام دوم انقلاب می بایست به ظرفیت جوانان توجهی ویژه داشت. 

دکتر ضرغامی امضای تفاهنمامه میان دانشگاه آزاد اسلامی و ستاد رشد و نوآوری بسیج را نقطه شروع همکاری دانست و افزود: براساس کمیته مشترکی که تعریف شده، اقدامات موثر و واقعی می توان صورت داد. به ویژه اینکه نقطه اشتراک بسیج و دانشگاه آزاد اسلامی شبکه مویرگی شکل گرفته در استان ها و شهرهای مختلف است، کمااینکه دانشگاه آزاد اسلامی از تجهیزات آزمایشگاهی و سخت افزارهای مناسبی در بسیاری از شهرها و شهرستان ها بهره مند است. 

دکتر حقی، دبیر ستاد رشد و نوآوری بسیج نیز در این جلسه به اقدامات صورت گرفته توسط این ستاد اشاره و تاکید کرد: در همه استان ها ستاد تجاری سازی طرح های دانش بنیان ایجاد شده تا پاسخی بر نیازهای فناوری استان ها و بهره گیری از ظرفیت های سرمایه گذاری دانش بنیان صورت گرفته است.

وی ماموریت اصلی بسیج را بسیج کردن ظرفیت ها دانست و خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم تا جای ممکن ظرفیت ها را بسیج کنیم تا شرایط تجاری سازی ظرفیت ها مهیا شود. 

به نقل از دانشگاه آزاد، دبیر ستاد رشد و نوآوری بسیج از فعال سازی ظرفیت های اقتصاد دانش بنیان در همه استانهای کشور خبر داد و گفت: زیرساختهای لازم در این خصوص مهیا شده تا بستر برای تجاری سازی فراهم شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …