تولیدکنندگان آمریکایی دوباره به استقبال طوفان رفتند

شرکت رویال داچ شل با آماده شدن برای طوفان گرمسیری سالی که پیش بینی می شود به یک تندباد قوی تبدیل شود، تعطیلی برخی از فعالیتهای حفاری فراساحلی خود را آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی شرکت رویال داچ شل اعلام کرد :تولید فراساحلی این شرکت تغییری نکرده و همه کارکنان همچنان در سکوهای تولید هستند.

تولیدکنندگان انرژی و شهرهای سراسر منطقه گلف کاست روز یکشنبه مهیای وقوع دومین طوفان در کمتر از یک ماه گذشته شدند و به تخلیه کارکنان سکوهای فراساحلی و ساکنان محلی پرداختند.

با این همه سخنگوی شرکت بی اچ پی اعلام کرد این شرکت قصد ندارد در آستانه وقوع طوفان سالی کارکنان تاسیسات فراساحلی خود را تخلیه کند.

طبق پیش بینی های هواشناسی، طوفان گرمسیری سالی با حرکت به سوی آبهای گرم منطقه خلیج مکزیکوی آمریکا روز یکشنبه قدرت بیشتری پیدا کرده و قدرت بادهای همراه آن پیش از این که روز سه شنبه به این منطقه نزدیک شود، به ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

مرکز ملی طوفان آمریکا اعلام کرده که طوفان سالی در حدود ۴۵۰ کیلومتری شرق تا جنوب شرقی دهانه رودخانه می سی سی پی بوده و سرعت بادهای همراه آن در ساعت ۱۱ صبح یکشنبه به وقت محلی به ۹۵ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا کرده است.

شرکتهای شورون و مورفی اویل روز شنبه تخلیه سکوهای تولید فراساحلی خود را آغاز کردند. شورون اعلام کرد پالایشگاه پاسکاگولای می سی سی پی این شرکت آماده سازیهای مربوط به طوفان را انجام داده است.

سایر تولیدکنندگان نفت و شرکتهای حفاری در منطقه اعلام کردند که در حال رصد وضعیت طوفان بوده و آماده اند در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهند.

تولید نفت فراساحلی خلیج مکزیکو حدود ۱۷ درصد از تولید نفت خام و پنج درصد از تولید گاز طبیعی آمریکا را تشکیل می دهد. حداکثر ۱.۵ میلیون بشکه در روز تولید نفت ماه گذشته در پی وقوع طوفان لارا در این منطقه متوقف شد.

بر اساس گزارش رویترز، لوییزیانا روز شنبه وضعیت فوق العاده اعلام کرد و شهر نیواورلئان ساعت شش بعدازظهر به وقت محلی به ساکنان خارج از محدوده حفاظتی دستور تخلیه داد. شهر گرند آیل هم سومین دستور تخلیه از ژوئیه تاکنون را صادر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …