تولید بیش از ۴۰۰ خدمت و محصول از سوی ۳۰۰ شرکت دانش بنیان دانشگاه امیرکبیر

مدیر مرکز نوآوری و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه از سوی بیش از ۳۰۰ شرکت فناور و دانش بنیان این دانشگاه بیش از ۴۰۰ خدمت و محصول دانش بنیان ارائه می‌شود، گفت: علاوه بر آن پروژه ملی ابررایانه در این دانشگاه درحال انجام است.

به گزارش ایسنا، دکتر علی نیکبخت  در مراسم بازدید حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از مرکز نوآوری دانشکده مهندسی برق و برج فناوری ابن سینای دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این دانشگاه دارای ۱۸ دانشکده، ۱۱ پژوهشکده، ۲۵۰ آزمایشگاه پژوهشی و آموزشی و همچنین دارای ۵۳۶ عضو هیات علمی، ۱۴ هزار دانشجو در مقاطع مختلف ، حدود ۶۶ هزار فارغ التحصیل و دارای  بیش از هزار ثبت اختراع داخلی و خارجی است.

وی تاکید کرد: تاکنون توسط اساتید این دانشگاه بیش از  ۳۱ هزار و ۵۰۰ مقاله در ژورنال‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی چاپ شده است که از این بین بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ مقاله ISI است و این دانشگاه در زمینه مستندات علمی و ارجاعات رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

نیکبخت خاطرنشان کرد: براساس رتبه بندی QS این دانشگاه رتبه ۴۷۷ دنیا را دارد و درخصوص بحث ارجاعات نیز رتبه ۱۷ بین المللی و نخست کشور را به خود اختصاص داده است که این مورد نشان از کیفیت بالای پژوهش در دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

مدیر مرکز نوآوری و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه تعداد قراردادهای صنعتی این دانشگاه در نیمه نخست امسال نسبت به سال‌های گذشته رشد بسیار خوبی داشته است، یادآور شد: این رقم تا پایان سال نیز افزایش خواهد داشت و درحال حاضر حجم قراردادهای صنعتی این دانشگاه از بودجه عمومی دانشگاه نیز چنددرصد بیشتر است.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه قراردادهای صنعتی شاخصی در حوزه نفت، فناوری اطلاعات و مباحث زیست محیطی دارد، اضافه کرد: علاوه بر آن باشگاه مهارت و اشتغال دانشگاه سال گذشته راه اندازی شد و با وجود شیوع بیماری کرونا توانستیم دوره‌های خوبی را برگزار کنیم.

نیکبخت خاطرنشان کرد: در دانشگاه بیش از ۳۰۰ شرکت فناور و دانش بنیان فعالیت می کنند که بیش از ۳۰۰ محصول دانش بنیان و ۱۴۰ خدمت دانش بنیان ارائه می کنند.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مدیرفناوری و توسعه  نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: درحال حاضر شرکت‌های دانش بنیان این دانشگاه بیش از ۴۰۰ خدمت و محصول دانش بنیان ارائه می کنند ضمن آنکه پروژه ملی ابررایانه در این دانشگاه درحال انجام است و این ابررایانه از قدرت پردازش بسیار بالا برخوردار است که اهمیت این پروژه در بومی بودن دانش متخصصان آن است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …