تولید فیلتر و ماسک با دستگاه الکتروریسی ساخت ایران

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با تولید دستگاه الکتروریسی و نانو الیاف موفق به تولید ماسک‌هایی حاوی نانو الیاف شد و با شیوع کرونا ویروس در حال حاضر در هفته ۶۰ هزار ماسک نانویی را تولید می‌کند.

به گزارش ایسنا، سید امیرحسین تقوی، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان تولید فیلترهای صنعتی را از زمینه‌های فعالیت این شرکت نام برد و یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ مجموعه صنعتی در کشور از این فیلترها استفاده می‌کنند و به وسیله آن از ورود مواد آلاینده و ریزگرد تولید شده توسط صنایع به محیط زیست جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه نانو الیاف تولید شده در این شرکت، منجر به تولید فیلترهای صنعتی برای جلوگیری از ورود آلاینده‌ها و ریزگردها به محیط زیست خواهد شد، اظهار کرد: این فیلترها قدرت جذب بالایی دارند و قادر هستند ذرات با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون را جذب کنند. این محصول در صنایع مختلف مانند فولاد، سیمان و آرد کاربرد دارد. همچنین بیش از ۶۰۰ کارخانه بزرگ صنعتی در کشور از این محصول استفاده می‌کنند.

تقوی، نانو ماسک‌های تنفسی سوپاپ دار را از دیگر محصولات این شرکت نام برد و یادآور شد: این ماسک‌ها در انواع N99 و N95 تولید می‌شود. ماسک‌های سوپاپ دار از چند لایه تشکیل شده‌اند که علاوه بر وجود لایه میکروفیلتر حاوی لایه نانو الیاف با قطر کمتر از ۱۰۰ نانومتر است. این لایه از ورود ذرات مضر میکرونی به دستگاه تنفسی جلوگیری می‌کند.

به گفته وی با شیوع کرونا ویروس در کشور و نیاز به این محصول قدرت تولید این شرکت افزایش یافت و در حال حاضر ۶۰ تا ۷۰ هزار ماسک در هفته تولید می‌شود.

مجری طرح، زیر ساخت تولید نانو الیاف را دستگاه الکتروریسی دانست و خاطر نشان کرد: ما موفق به ساخت این دستگاه شدیم و پس از آن با این دستگاه ساخت فیلترهای نانویی انجام شد. این نانو الیاف‌ها علاوه بر صنایع در حوزه پزشکی هم کاربرد دارند. همچنین صادرات محصول به پاکستان، عراق و چین را داشته‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …