تکمیل مسکن مهر صرفا از طریق آورده متقاضیان است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق قانون، تکمیل واحدهای مسکن مهر صرفاً از طریق آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی است و اگر دولت کمکی برای زیرساخت ها یا حتی تکمیل واحدها می‌کند برای آن است که پروژه جمع شود، ولی تکلیف قانونی نیست.

محمود محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مبلغ حدود ۲۰ میلیون تومانی که شرکت عمران پردیس و پرند از متقاضیان جدید مسکن مهر دریافت می‌کنند، اظهار کرد: در خصوص اینکه آیا شورای مسکن استان تهران به شرکت‌های عمران شهرهای جدید پردیس و پرند، دستورالعملی برای دریافت تمام یا بخشی از هزینه های تکمیل مسکن مهر​ ارائه کرده یا خیر اطلاعی ندارم. اما بر اساس قانون باید تمامی هزینه‌های ساخت ابنیه مسکن مهر از طریق آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی تامین شود.

وی افزود: دولت در قالب تبصره ۸ قانون بودجه به شرکت‌های​ عمران اجازه داده از منابع خود برای زیرساخت‌ها و خدمات روبنایی مسکن مهر استفاده کند. البته ممکن است برای اینکه پروژه جمع شود کمکی هم در بعضی موارد برای ساخت واحدها انجام شود اما در قانون بودجه پیش‌بینی خاصی برای این منظور نشده است.

محمودزاده درباره آخرین وضعیت مسکن مهر گفت: هم اکنون ۱۲۰ هزار واحد تکمیل شده که در حال نصب انشعابات است. ۶۳ هزار واحد نیز در مراحل ساختمانی قرار دارد. تلاش این است که تمامی این واحدها در نیمه اول سال جاری تحویل متقاضیان شود.

محمودزاده درباره وضعیت واحدهای دارای مشکلات حقوقی اظهار کرد: آن تعداد از واحدهای دارای معارض که دارای مسائل حقوقی هستند مشکل‌شان حل شود وارد فرآیند تکمیل و تحویل می شوند اما در شرایط فعلی امکان تحویل آنها وجود ندارد.

بنابراین گزارش، شرکت های عمران پردیس و پرند بر اساس دستورالعمل شورای مسکن استان تهران که از تیر ماه ۱۳۹۸ ارائه شده، از ابتدای خرداد ماه ۱۳۹۹ تصمیم گرفتند حدود ۲۰ میلیون تومان از ۱۰۰ میلیون تومان یارانه‌ای را که دولت برای تکمیل بعضی از واحدهای مسکن مهر هزینه کرده بود، صرفاً از متقاضیانی که از ابتدای خرداد قصد خرید و فروش دارند دریافت کنند.

این تصمیم با واکنش هایی در بین متقاضیان همراه بود. با این حال مدیرعامل عمران پردیس می‌گوید که این اقدام برای مقابله با دلالانی است که حدود ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ واحد در پردیس خریداری کرده و خالی نگه داشته اند.

بر اساس اعلام شرکت عمران پردیس از ۴۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر افتتاح شده در پردیس حدود ۱۵ هزار واحد خالی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …