ثبت نام بیش از ۱۴۱ هزار داوطلب/معافیت بیمه ای۱۰ هزار بنگاه اقتصادی

مطابق آخرین آمار عملکرد طرح کارورزی، بیش از ۱۴۱ هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی و جویندگان کار در طرح کارورزی ثبت نام کرده و بیش از ۱۰ هزار بنگاه اقتصادی مشمول معافیت بیمه ای قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، طرح کارورزی از جمله طرح‌های موثر در توسعه اشتغال همراه با مهارت آموزی است که بستر آشنایی با محیط کار و جذب نیروهای کار در بنگاه‌ اقتصادی را فراهم می‌کند.

آخرین گزارش طرح کارورزی در سال ۱۳۹۹ نشان می دهد که تا امروز ۱۴۱ هزار و ۴۰۷ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی به عنوان متقاضی طرح ثبت نام کرده و واجد شرایط شناخته شده اند که از این تعداد ۵۲ هزار و ۳۹ نفر منجر به عقد قرارداد شده، ۱۹ هزار و ۷۴۷ بنگاه اقتصادی ثبت نام کرده و ۱۰ هزار و ۳۹ واحد نیز مشمول معافیت بیمه ای قرار گرفته اند.

این آمار نشان می دهد که ثبت نام‌ها نسبت به ماههای گذشته رشد داشته و استقبال متقاضیان و بنگاههای اقتصادی افزایش یافته است.

استانهای فارس، لرستان، خوزستان، کرمان، ایلام، اصفهان، کرمانشاه و خراسان رضوی بیشترین تعداد داوطلب ثبت‌نام شده را به خود اختصاص داده اند.

در بین استانهای مجری طرح نیز، استان فارس با ۱۳ هزار و ۶۷۸ داوطلب، ۲۲۳۱ تعداد واحد پذیرنده و ۶۱۶۵ قرارداد منعقده بیشترین تعداد داوطلب واجد شرایط، بنگاه پذیرنده و قرارداد منعقده داشته است. کمترین تعداد واحد پذیرنده نیز متعلق به هرمزگان و کمترین تعداد قرارداد منعقده متعلق به خوزستان بوده است.

از جمله مزایای پیش‌بینی شده برای کارآفرینان و کارفرمایان در طرح مذکور این است که در صورت جذب کارورز، از معافیت حق بیمه سهم کارفرما به مدت حداکثر دو سال برخوردار می‌شوند. مدت دوره کارورزی حداکثر ۳ ماه است و کارورزان طی این مدت بیمه مسئولیت مدنی هستند.

لازم به ذکر است که میزان کمک هزینه کارورزی در سال ۱۳۹۹ نیز به ازای هر ماه، برای مقطع کارشناسی ۵۰۰ هزار تومان،  مقطع کارشناسی ارشد ۶۰۰ هزار تومان و برای مقطع دکترا ۷۰۰ هزار تومان است که از سوی وزارت کار به کارورزان پرداخت می شود.

افراد برای بهره مندی از مزایای طرح کارورزی نیازمند داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی حداقل کارشناسی و سن کمتر از ۳۵ سال در زمان ثبت نام هستند که برای متقاضیان مرد داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت نظام وظیفه الزامی است.

داوطلبان فارغ التحصیل دانشگاهی و بنگاههای اقتصادی به منظور برخورداری از مزایای دوره کارورزی و معافیت بیمه ای می‌توانند به سامانه کارورزی به نشانی  https://karvarzi.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

به گزارش ایسنا در حال حاضر بازار کار تحت تاثیر کرونا، اوضاع و احوال اقتصادی و تحولات بیرونی در شرایط خاص به سر می برد که برای برون رفت از این وضعیت پیش بینی راهکارهای موثر برای تحرک بازار کار و اتخاذ سیاستهای حمایتی برای حفظ اشتغال و صیانت از نیروهای کار امری ضروری به شمار می رود. کارورزی، از جمله طرح هایی است که می تواند زمینه آشنایی جوانان جویای کار با محیط کسب و کار و بهره گیری از دانش عملی را فراهم کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …