جامعه دانشگاهی خواستار بازگشت حضوری به دانشگاه است

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین‌ طوسی با بیان اینکه جامعه دانشگاهی خواستار بازگشت حضوری به دانشگاه هستند، گفت: ما در دوران کرونا، اقداماتی انجام داده‌ایم تا ارزیابی دانشجویان تنها محدود به امتحانات پایان ترم نشود.

دکتر سعید رعیتی در گفت و گو با ایسنا، در رابطه با زمان برگزاری امتحانات پایان ترم در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی اظهار کرد: امتحانات پایان ترم در دانشگاه خواجه نصیر از هفته گذشته به صورت مجازی آغاز شده و این هفته ادامه دارد و ما هفته دوم امتحانات را پشت سر می‌گذاریم. البته با تدابیری که اندیشیده شده، مشکلی در برگزاری امتحانات نداریم.

وی ادامه داد: با استناد با آمارهایی که روزانه دریافت می‌کنم، تنها تعداد خیلی محدودی از دانشجویان اعلام کرده‌اند با مشکلاتی چون قطعی برق مواجه شده‌اند که البته تمهیدات لازم هم برای این دسته از دانشجویان در نظر گرفته شده تا کار آنها انجام شود و مشکلی برای آنها به وجود نیاید.

دکتر رعیتی با اشاره به احتمال بروز تقلب در امتحانات افزود: معاونت آموزشی و اعضای هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا احتمال بروز تقلب در امتحانات به حداقل برسد. همچنین با برنامه‌ای که در شورای آموزشی دانشگاه داشته‌ایم و به کرات اطلاع‌رسانی کرده‌ایم، سعی ما بر این است که در دوران کرونا و آموزش مجازی، ارزیابی ما به جای امتحانات پایان ترم، به صورت ارزیابی مستمر در طول ترم باشد تا به این ترتیب ارزیابی دانشجویان وابسته به یک یا دو امتحان نباشد. در این شیوه نمرات پایان ترم دانشجویان مجموعی از پرسش و پاسخ‌های سر کلاس، کوئیزها، پروژه‌ها و در نهایت امتحان پایان ترم است و اساتید بنا به درسی که دارند و بنا به نظر خودشان، ارزیابی دانشجویان را در طول ترم انجام می‌دهند.

معاون آموزشی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به مزایای امتحانات مجازی عنوان کرد: شرایطی که در دوران کرونا پیش آمد،‌ شرایط ناخواسته‌ای برای ما به وجود آورد و ما مجبور شدیم سیستم خود را تغییر دهیم و متحمل خسارت‌هایی نیز شدیم اما باید به جنبه مثبت این دوران هم نگاه کرد. چراکه امروزه زیرساخت‌های مناسبی در دانشگاه‌های کشور به وجود آمده که ما باید در آینده از نکات مثبت آموزش مجازی نیز استفاده کنیم.

دکتر رعیتی با اشاره به واکسیناسیون جامعه دانشگاهی تصریح کرد: من و تمامی جامعه دانشگاهی آرزو میکنیم که واکسیناسیون کرونا هرچه سریعتر اتفاق بیفتد و دانشجویان مجددا به دانشگاه بازگردیم و از فضای آموزشی به صورت حضوری استفاده کنند. البته شدیدا در حال رایزنی با دانشگاه‌های دیگر و وزارت علوم هستیم تا واکسیناسیون دانشگاهیان میسر شود و عمده دانشجویان بتوانند مهر ماه در دانشگاه حضور پیدا کنند.

معاون آموزشی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با بیان اینکه در دوران پسا کرونا باید از تجربه آموزش مجازی استفاد کنیم، گفت: ما باید بررسی علمی و کارشناسی همه‌جانبه داشته باشیم تا ببینیم آیا می‌شود در دوران پسا کرونا نیز این شیوه برگزاری امتحانات را پیش گرفت یا خیر. ولی چیزی که می‌توان به قطعیت گفت، این است که باید در دوران پسا کرونا، از هر تجربه مثبتی که دوران کرونا کسب کرده‌ایم، استفاده کنیم و نقایص را با آموزش حضوری برطرف کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …