جشنواره تابستانه بافق در تقویم گردشگری کشور قرار گرفت

ایسنا/یزد شهردار بافق از ثبت جشنواره تابستانه شهر بافق در تقویم رویدادهای شاخص گردشگری کشور خبر داد.

«سید علی نوروززاده» با بیان این که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور ۶۲ رویداد گردشگری را در استان‌های مختلف کشور در تقویم سالانه خود تعریف کرده است،‌ گفت: گردشگران با این روند به دنبال جاذبه بیشتر در زمان برگزاری رویدادهای شاخص، به شهرهای هدف در کشور سفر می‌کنند.

وی معرفی و اطلاع رسانی گسترده در خصوص رویدادهای گردشگری کشور را مهمترین هدف این تدوین فهرست رویدادهای شاخص کشور دانست و افزود: از هر استان، دو رویداد در فهرست رویدادهای شاخص انتخاب شده است که ثبت جهانی یزد و همچنین جشنواره تابستانه شهر بافق جزو دو رویداد برگزیده استان یزد در نظرگرفته شده و در تقویم رویدادهای شاخص گردشگری کشور جای گرفته است.

نوروززاده با اشاره به برگزاری چهار دوره جشنواره تابستانه در شهر بافق عنوان کرد: جشنواره تابستانی بافق هرساله از ۶ تا ۱۲ شهریورماه هر سال  برگزار می‌شود.

شهردار بافق افزایش نشاط اجتماعی بین شهروندان و ایجاد روحیه امید و شادابی در جوانان و نو جوانان را از اهداف برگزاری جشنواره تابستانی این شهر عنوان کرد و گفت: اجرای برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی با مشارکت گروهای فعال، سمپوزیوم ساخت مجسمه‌های شنی، مسابقات ورزشی خانوادگی، مسابقات هنری، غذاهای سنتی و محصولات بومی و همچنین ماهی گیری در کویر، از مهمترین برنامه‌هایی است که هر سال در قالب جشنواره تابستانی بافق ارائه می‌شود.

به گزارش اسنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری بافق، نوروز زاده مسجد جامع بافق ، قلعه باقرآباد، تلماسه های صادق آباد، کمپ کارال و شن و شادن، میدان خان  با محوریت امامزاده عبدالله (ع) و دهها مکان دیدنی را از  جاذبه های گردشگری این شهرستان برشمرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …