جهاددانشگاهی؛ حلقه اتصال صنعت و دانشگاه

ایسنا/زنجان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: جهاددانشگاهی باید متصل‌کننده صنعت و دانشگاه باشد.

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فرارسیدن ۱۶ مردادماه سالروز تاسیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه این نهاد، محصول انقلاب فرهنگی است، اظهار کرد: جهاددانشگاهی در ابتدای امر، با فعالیت در بخش‌های صنعتی و مهندسی و به مروز زمان در دانشگاه‌ها در قالب شعبات جهاددانشگاهی شکل گرفت و این در حالی است که در کنار فعالیت این مجموعه، نهادهای نوپای دیگری به فرمان امام راحل در بخش‌های دیگر ایجاد شده بود.

وی افزود: با گذشت زمان و با رشد و توسعه جهاددانشگاهی، مراکز تحقیقات و پژوهش این مجموعه نیز در سطح استان‌ها افزایش یافت که اکنون با گذشت چهل سال از شکل‌گیری این نهاد انقلابی، همچنان به عنوان نهادی منسجم در حال فعالیت است.

این مسئول ادامه داد: نگاه جهاددانشگاهی در اوایل تأسیس، نگاه به گذشته در حوزه‌های مختلف بود اما امروز نگاه جهاددانشگاهی باید نگاه به آینده بوده و در فکر رفع نیازهای روز جامعه باشد.

فغفوری تصریح کرد: امروز کشور نیازمند آینده‌پژوهی و سیاست‌گذاری در سطح کلان است که جهاددانشگاهی با ظرفیت موجود خود می‌تواند به طور جدی در این حوزه بدرخشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، یادآور شد: معتقدیم رویکرد جهاددانشگاهی باید فعالیت در راستای ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی باشد. این نهاد انقلابی می‌تواند متصل‌کننده صنعت و دانشگاه بوده و با پرورش استعدادها، به نیازمندی‌های جامعه در این عرصه پاسخ دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …