جهش تولید با بالا رفتن قدرت مردم محقق می شود

یک مقام مسئول کارگری معتقد است اگر قدرت خرید مردم و کارگران بالا برود تولید کارخانه‌ها به مصرف جامعه ۸۰ میلیونی می‌رسد و جهش تولید محقق می‌شود.

فتح‌الله بیات در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی عوامل موثر در تحقق شعار امسال گفت: مقام معظم رهبری هر سال یک عنوان را برای نامگذاری آن سال انتخاب می‌کند و امسال هم جهش تولید را مطرح کردند تا برنامه‌ریزی‌ها در کشور به این سمت پیش برود.

وی جهش تولید را مستلزم پیش‌بینی زیرساخت‌ها و امکانات لازم دانست و گفت: معتقدم زیرساخت‌های تولید در کشور باید تقویت و برخی قوانین و مقررات اصلاح و بازنگری شود. شاید در شرایط تحریم نتوانیم نفت بفروشیم یا گردشگری ما دچار آسیب شود ولی تولید تحت هر شرایطی به مصرف داخل می‌رسد.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با اشاره به مشکلات بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی گفت: در شرایطی که زیربناهای اقتصاد مشکل دارند و ثبات اقتصادی نداریم، طبیعی است که تولیدکنندگان هم از شرایط اقتصادی تاثیر بپذیرند و با مشکل کمبود نقدینگی و عدم فروش روبه‌رو شوند.

بیات تصریح کرد: در حال حاضر نوسان دلار و ارز بسیاری از بازارهای داخلی را تحت تاثیر قرار داده است. متاسفانه بخش اعظمی از شرکت‌های خارجی هم تحت تاثیر تحریم‌ها حاضر به همکاری با ما نیستند و یا به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند از طرفی کرونا گردشگری و بسیاری از کسب و کارهای ما را تعطیل کرده است. بنابراین اگر می‌خواهیم شعار امسال تحقق پیدا کند باید یک عزم جدی را از سوی مردم و مسئولان شاهد باشیم. در یک کلام هوای هم را داشته باشیم تا هم به سلامت عبور کنیم و هم تولید را افزایش دهیم.

این مقام مسئول کارگری در عین حال افزایش صادرات را در جهش تولید را موثر خواند و گفت: وقتی تولید باکیفیت و رقابت‌پذیر با بازارهای جهانی عرضه کنیم صادرات کشور هم توسعه می‌یابد و به موازات افزایش صادرات جهش تولید اتفاق می‌افتد.

وی در پایان افزایش قدرت خرید مردم به ویژه کارگران را در تحقق شعار امسال موثر دانست و گفت: مقام معظم رهبری از بازار ۸۰ میلیونی یاد کردند یعنی تولید کارخانه‌ها و بنگاه‌ها به مصرف داخل برسد تا از این طریق هم چرخ کارخانه‌ها به گردش درآید هم نیاز مصرفی خود را بدون وابستگی به خارج از داخل تامین کنیم.

به گزارش ایسنا، رهبر معظم انقلاب سال ۱۳۹۹ را به نام سال «جهش تولید» نامگذاری کردند. ایشان با تاکید بر اینکه باید با کار ۱۰ برابری تولید به جایی برسد که در زندگی مردم اثر بگذارد، گفتند که نقش تولید بی‌همتا است و با راه افتادن تولید و استفاده از بازار فروش ۸۰ میلیونی در داخل و ارتباط با فروش و بازارهای خارجی مشکلات اقتصادی قطعا پایان می‌یابد و تحریم‌ها به نفع کشور تمام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …