حفاظ کعبه برداشته شد 

موانع حفاظتی که با شیوع ویروس کرونا در اطراف کعبه ایجاد شده بود با آغاز ماه مبارک رمضان برداشته شد، با این حال همچنان امکان نزدیک شدن به این مکان مقدس برای زائران وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، این حفاظ ها حدود یک ماه پیش در اطراف کعبه ایجاد شد. درحالی که زائران از پشت آن حفاظ، بدون امکان نزدیک شدن به کعبه، مراسم عمره را بدون رعایت فاصله اجتماعی به جای می آوردند.  هرچند که مقامات سعودی اعلام کردند این مکان مقدس در روز چند نوبت ضدعفونی می شود.

عربستان همزمان با آغاز مراسم عمره و افزایش شمار مبتلایان در این کشور، تعلیق مراسم عمره را اعلام کرد و از مسلمانان خواست به این کشور سفر نکنند و پس از آن تمام راه های هوایی به کشورش را مسدود کرد. آن ها هنوز تکلیف حج را که حدودا اواسط تابستان برگزار می شود، مشخص نکردهاند، اما از مسلمانان خواستهاند فعلا برای این مناسک که واجب شرعی به حساب میآید، اقدامی نکنند.

اما فرا رسیدن ماه رمضان باعث شد تغییر وضعیتی کوچک ایجاد شود،  روزنامه “گازت” سعودی خبر داد: سد محافظ در اطراف کعبه مقدس که به عنوان بخشی از اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع تاج ویروس ایجاد شده بود، اینک برداشته شده است.

ریاست امور مسجدالحرام و مسجد پیامبر (ص) گفت که به دنبال رفع این موانع، عملیات ضد عفونی تشدید می شود.

تصاویر منتشر شده در این روزنامه نشان می دهد که حفاظ ها کامل برداشته نشده‌اند و امکان دسترسی به کعبه همچنان وجود ندارد.

حفاظ قبلی که با شیوع ویروس کرونا در اطراف کعبه ایجاد شد و حالا با فرا رسیدن ماه رمضان موقتا برداشته شده است 
حلقه های حفاظتی جدید که کوچکتر از قبل شده اند

عربستان این اقدام را تنها به مناسب فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اجرا کرده است، درحالی که طرح ممنوعیت تردد در شهرهای مکه و مدینه درحال اجرا است و نمازهای جماعت در این مساجد به شکلی محدود برپا میشود. خبرگزاری واس (وابسته به دولت عربستان) نیز اعلام کرده که در ماه رمضان نمازها و مراسم ختم قرآن همچنان بدون حضور نمازگزاران و به صورت مختصر برپا خواهد شد.

ضدعفونی کعبه همزمان با فرا رسیدن ماه رمضان/ عکس: رویترز
ضدعفونی کعبه همزمان با فرا رسیدن ماه رمضان/ عکس: رویترز
ضدعفونی کعبه همزمان با فرا رسیدن ماه رمضان/ عکس: رویترز

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …