خطر طغیان رودخانه و سیلاب وجود ندارد

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: بارندگی هایی که بر اساس سازمان هواشناسی برای امروز و روزهای آتی پیش بینی شده است، خطر طغیان رودخانه و سیلاب را ندارد و نگرانی در این رابطه نیست.

سیف‌الله آقابیگی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی صادر شده از سوی سازمان هواشناسی کشور حجم بارش‌ها به گونه‌ای نیست که مخاطره‌ای ایجاد شود، اظهار کرد: باتوجه به شرایط نگرانی درباره بارش‌ها وجود ندارد، ضمن اینکه تدابیر لازم نیز برای سیلاب‌های احتمالی اندیشیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه آمادگی کامل برای مقابله با سیلاب وجود دارد، تصریح کرد: طبق برآوردهای صورت گرفته وضعیت بارندگی‌ها به گونه‌ای نیست که بخواهیم با طغیان شدید رودخانه ها و یا سیلاب جدی مواجه شویم اما همکاران ما در بخش بهره‌برداری، تاسیسات آبی و سدها آمادگی لازم را دارند.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره با میزان ذخایر سدهای کشور، گفت: در حال حاضر به طور متوسط حدود ۶۹ درصد از حجم مخازن سدها که معادل ۳۵ میلیارد متر مکعب آبگیری شده است که همین مساله کمک زیادی به مدیریت بارش‌ها می کند.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از وضعیت بارندگی ها در کشور از اول مهر ماه تا روز گذشته این گونه بوده که میانگین بارش ها نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد منفی، نسبت به میانگین ۱۱ ساله ۴۲ درصد مثبت و نسبت به میانگین ۵۰ ساله ۳۲ درصد مثبت بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …