دانشجویان باید احساس کنند در آینده دولتی عالِم پرور خواهند داشت

رییس دانشگاه فروسی مشهد با تاکید بر اینکه دانشجویان باید احساس کنند در آینده دولتی عالم پرور خواهند داشت، گفت: باید دانشجویان احساس کنند دولت آنها عالِم پرور است دولتی که اگر نیروهای دانش آموخته و توانمند آمادگی کارآفرینی و اشتغال پذیری داشته باشند آن دولت زیربنای چنین شرایطی را فراهم می کند.

دکتر محمد کافی در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب به انتظارات جامعه دانشگاهی از دولت آینده اشاره کرد و افزود: همانطور که دانایی دارایی می‌آورد باید برای دست یابی به توسعه و پیشرفت نیز به علم و دانشگاه توجه بیشتری صورت بگیرد چرا که با استفاده از منابع فناپذیر  نمی توانیم به توسعه دست بیابیم.

وی در ادامه تصریح کرد: توسعه در هر کشوری باید بر مبنای علم و دانش اتفاق بیفتد. به همین جهت امروزه بیشتر توسعه دانش بنیان مطرح است بر این اساس هر اندازه مرجعیت علمی یک جامعه بالاتر باشد جایگاه جهانی آن جامعه نیز بالاتر است.

رییس دانشگاه فرودسی مشهد تاکید کرد: بنابراین با استدلال و منطق فوق انتظار می‌رود دولت آینده به حوزه علم، تکنولوژی، پژوهش و دانشگاه ها توجه بیشتری داشته باشند و تلاش کند در حوزه آکادمیک و در حوزه علمی ایران همچنان شتاب علمی خود را حفظ کند و مسیر مسئولیت پذیری دانشگاهیان جامعه بیشتر بشود.

دکتر کافی تاکید کرد: دولت آینده باید برنامه هایی داشته باشد تا انگیزه لازم در دانشجویان ایجاد شود و دانشجویان احساس کنند دولت آنها دولتی عالم پرور است دولتی که اگر نیروهای دانش آموخته و توانمند آمادگی کارآفرینی و اشتغال پذیری داشته باشند آن دولت زیربنای چنین شرایطی را فراهم می آورد و از آنها حمایت خواهد کرد تا دانش آموختگان بتوانند ایده‌ها و طرح‌های خود را برای توسعه کشور به کار بگیرند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد همچنین خاطرنشان کرد: این دانشگاه نیز همانند همه دانشگاه‌های دیگر تمام تلاش و ظرفیت‌های خود را به کار می‌گیرد تا تشکل های دانشجویی، دانشجویان فعال و تشکل های اساتید برنامه‌های انتخاباتی خود را مطابق پروتکل های موجود اجرایی کنند و آنچه برای ما مهم است این است که بستر لازم برای شرکت بیشتر دانشگاهیان و آحاد ملت در انتخابات فراهم شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …