دانشمندان به سیارک‌های خطرناک "افسار" می‌زنند!

دانشمندان برای جلوگیری از برخورد سیارک‌های مخاطره آمیز با زمین، طرح جدیدی را مبنی بر خارج کردن سیارک‌ها از مسیر برخورد با زمین پیشنهاد کرده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، بسیاری از راه حل‌ها برای جلوگیری از برخورد سیارک‌ها به زمین موسوم به راه حل‌های ضد سیارکی تاکنون پیشنهاد شده است که به عنوان مثال شامل منفجر کردن آنها است که مشکلات خود را به همراه دارد. مثلا اگر این کار به قطعه قطعه شدن سیارک و ایجاد یک تکه بزرگ منجر شود که به زمین برخورد کند، چه می‌شود؟

محققان اکنون به یک راه حل ایمن‌تر رسیده‌اند. آنها سیستمی را پیشنهاد کرده‌اند که یک سیارک تهدیدآمیز را به یک سنگ کوچک‌تر وصل می‌کند و مرکز ثقل آن را به هم می‌ریزد و به تغییر مسیر آن منجر می‌شود. از آنجا که این روش فقط شامل یک کابل غول پیکر است، نباید نگران قطعه قطعه شدن سیارک و تهدیدات قبلی بود.

البته که دانشمندان هنوز نتوانسته‌اند این روش را در واقعیت آزمایش کنند، بنابراین آنها از یک نسخه شبیه سازی شده از سیارک “بنو”(Bennu) استفاده کردند تا ببینند ایده آنها تا چه اندازه خوب است. محققان گفتند که این روش برای محافظت از زمین در طیف وسیعی از شرایط مختلف مفید است.

محققان می‌گویند برای اجرا کردن این روش شما در وهله اول به یک سیارک کوچک احتیاج دارید. علاوه بر این، این کار به زمان بیشتری نسبت به بمباران سیارک با فضاپیما یا یک پرتابه احتیاج دارد.

این سیستم با یک سیستم هماهنگ کننده و تشخیصی می‌تواند به خوبی کار کند، اما ممکن است زمان زیادی ببرد. در هر صورت این یک ابزار دیگر در مجموعه راه‌های پیشگیری از برخورد سیارک‌ها با زمین است و می‌تواند هنگامی که یک سیارک وارد دوره برخورد با زمین می‌شود کارآمد باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …