دانشگاه ها همیشه به دنبال اعتلای کشور بوده اند و باید تکریم شوند

دانشگاه ها همیشه به دنبال اعتلای کشور بوده اند و باید تکریم شوند

ایسنا/قم رئیس دانشگاه قم گفت: انقلاب اسلامی باعث شد با وجود ضعف‌هایی که در کشور وجود دارد، خودمان برای سرنوشت کشورمان تصمیم بگیریم نه بیگانه‌ها.

عسگر دیرباز در گفت وگو با ایسنا با تبریک یوم الله ۲۲ بهمن ماه گفت عنوان کرد: اخیرا کتابی به نام ” صعود چهل ساله” در دست چاپ قرار گرفته که دستاوردهای کشور را با توجه به آمارهای بین‌المللی و از دیدگاه کسانی که با پیشرفت ایران میانه خوشی ندارند، بیان می‌کند. این کتاب پیشرفت‌های کشور ایران در پرتوی انقلاب اسلامی را به خوبی به تصویر می‌کشد و به مردم علی‌الخصوص جوانان پیشنهاد می‌شود که برای آشنایی بیشتر با انقلاب اسلامی، فداکاری‌ها و استقامت ملت شریف ایران این کتاب را مطالعه کنند.
وی ادامه داد: این کتاب از زبان بیگانگان نوشته شده و بیانگر این است که تمام تصمیمات کشور در زمان شاه توسط انگلیس و امریکا گرفته می‌شد و نظر شاه اهمیتی نداشته است.
رئیس دانشگاه قم اظهار کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری بایستی در کشور ما جلوی نفوذ بیگانگان گرفته شود و در میان اقشار مختلف جامعه بخصوص مسئولین کشوری فرهنگ سازی شود و به نفع خارجی‌ها گام برندارند، می‌توان گفت در این برهه زمانی در کشور ما مسئله نفوذ یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه داشت.
وی افزود: ما نباید اجازه دهیم که بیگانگان در کشور ما اولویت سازی کنند و در مسائب مهم کشور ایران دخالت داشته باشند، لذا بهترین کار توجه به فرمایشات رهبری و خواندن کتاب‌هایی که مربوط به انقلاب اسلامی است می‌تواند راهگشا باشد.
دیرباز توضیح داد: درحال حاضر به دلیل تحریم‌ها، ضعف مدیریتی و کم کاری‌های برخی مسئولین مردم جامعه تحت فشارهای اقتصادی هستند و به سختی زندگی می‌کنند، همه این موارد باعث آزردگی مردم می‌شود و مسئولین دلسوزان انقلاب موظف هستند که به این مشکلات رسیدگی کنند تا نقاط قوت انقلایب بهتر دیده شود.
وی ادامه داد: من از نمره بیست به دانشگاه‌ها در تبیین دستاوردهای انقلاب نمره هجده می‌دهم، زیرا دانشگاه‌ها در عمده پیشرفت‌ها در کشور ما در زمینه فناوری اطلاعات، رادار، موشک، تانک، تعمیر هواپیما، صنعتی که معطوف به امور نظامی است می‌توان گفت سنگ تمام گذاشته‌اند.
رئیس دانشگاه قم تصریح کرد: همچنین علوم پزشکی کشور در زمینه بهداشت و درمان به خوبی عمل کرده یا در زمینه کشاورزی و مواد غذایی باز هم دانشگاه ها پیشرفت‌های چشم گیری داشته‌اند.
وی افزود: دانشگاهیان هیچگاه نیت سوء نداشته‌اند و همواره در راستای پیشرفت گام برداشته‌اند ، بنابریاین باید از دانشگاه‌ها تکریم شود و قدر آن دانسته شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …