در ۴ ماهه امسال به اندازه کل سال گذشته کالای اساسی وارد کردیم

معاون بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در چهار ماه نخست امسال به اندازه‌ کل کالای اساسی وارد شده به کشور در سال ۱۳۹۸ کالا وارد کشور شده و از لحاظ موجودی در شرایط مطمئنی به سر می‌بریم.

به گزارش ایسنا به نقل از شاتا، امیر طالبی افزود: در چهار ماهه سال ۱۳۹۹ میزان ورود کالاهای اساسی مانند برنج، روغن و شکر، ترخیص و ذخیره‌سازی آن از مقدار کل تامین این کالاها در سال 13۹۸ پیشی گرفته است.

وی افزود: برای تأمین کالاهای اساسی از ظرفیت کلیه‌ی بنادر شمالی و جنوبی استفاده کرده‌ایم و از نکات قابل توجه این بوده است که بندر شهید بهشتی چابهار نیز برای این کار در سال جاری افزایش فعالیت داشته است.

عضو هیأت مدیره شرکت بازرگانی دولتی ایران اضافه کرد: بندر شهید بهشتی چابهار یکی از مبادی ورودی کالاهای اساسی در سال‌ جاری است که با گسترش فعالیت آن، امسال تا پایان تیرماه میزان کالای وارد شده به کشور از این بندر ۱۰ درصد بیشتر از کل واردات سال گذشته از همین مبداء بوده است.

طالبی گفت: خرید و واردات کالاهای اساسی توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران در راستای اجرای تکالیف ذخایر راهبردی کشور که به تصویب شورای امنیت ملی رسیده، انجام می‌شود و با برنامه‌ریزی‌ها خوبی که در این زمینه انجام شده، کشور به حد اطمینان و وفور این کالا رسیده و در حال حاضر میزان موجودی درحد مطلوب است.

طبق اعلام شاتا، یکی از برنامه‌های شرکت بازرگانی دولتی ایران در خرید و واردات کالاهای اساسی، حمل مستقیم از بنادر به مقصد و حمل با پایانه‌ی ریلی است که با اجرای برنامه‌های حمل که صرفه‌جویی در هزینه‌های حمل را موجب شده، در حال عملیات است. عملیات تخلیه کالاهای وارد شده به بنادر نیز بلافاصله پس از پهلوگیری انجام می‌شود که نه تنها در واردات جریمه تاخیر در تخلیه (Demurragge) دریافت نشده، حتی در برخی از موارد به دریافت تشویقی (Dispatch) منجر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …