دستگیری 6 حفار غیرمجاز در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی 6 حفار غیرمجاز در روستای نظام آباد شهرستان فراهان و یکی از روستاهای خمین، در استان مرکزی دستگیر شدند.

 براساس اعلام عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان، سرهنگ محمد خسروی گفت: در بررسی گزارش واصله مردمی مبنی بر انجام شبانه حفاری غیر مجاز در حریم تپه روستای یاد شده سریعا عوامل این یگان به محل اعزام و موفق به دستگیری چهار حفار غیر مجاز و توقیف آنها شدند.

وی در ادامه افزود: در این عملیات دو دستگاه خودرو سواری بهمراه آلات و ادوات حفاری از قبیل یک دستگاه موتور برق، چکش برقی، دبل، طناب، بیلچه، سیم سیار و لامپ روشنایی کشف و ضبط و افراد دستگیر شده و  به عوامل انتظامی  و مراجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی تحویل شدند.

فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی گفت: در شرایط کنونی که بیشتر ادارات و ارگانها به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل هستند نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی مشغول ارائه خدمت به صورت شبانه روزی هستند.

او گفت: یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی با شماره تماس ۳۳۲۵۸۰۴۱_۰۸۶ به صورت ۲۴ساعته آماده دریافت اخبار و اطلاعات در خصوص حفاری های غیرمجاز ،قاچاق اشیای تاریخی، تجاوز به حریم آثار تاریخی و… است.

براساس این گزارش، رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان خمین نیز از دستگیری دو حفار غیر مجاز با همکاری اعضای انجمن میراث فرهنگی در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد.

علی مشهدی گفت: با همکاری اعضای  انجمن میراث فرهنگی در یکی از روستاهای شهرستان خمین و اقدام به موقع عوامل انتظامی شهرستان دو نفر حفار غیر مجاز در نیمه شب ششم فروردین ماه دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی گفت: محل مورد حفاری در فهرست آثار ملی قرار دارد و بر اساس ماده ۵۶۲ کتاب پنجم قانون مجازات های بازدارنده بخش تعزیرات، اقدام مذکور جرم بوده و مشمول شش ماه تا سه سال حبس تعزیری و ضبط,اموال حفاری به نفع دولت است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …