دولت با بی پولی مواجه شده است

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، معتقد است اگر امروز کشور میان دو گزینه فعال کردن اقتصاد یا تداوم قرنطینه با تردید مواجه شده، به دلیل عدم توجه به مسائل کلان در طول سال‌ها و دهه‌های اخیر است.

سید رضی حاجی آقامیری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آنچه که امروز قطعی به نظر می‌رسد مشکلات دولت در تامین منابع مالی لازم است. در کنار محدودیت‌های روز مانند تحریم‌ها، ما علت این مسئله را باید در عملکرد کشور در سال‌ها و دهه‌های اخیر بررسی کنیم.

به گفته وی، تمامی دولت‌های گذشته، فرصت این را داشتند تا با یک آینده نگری، ظرفیتی را برای روزهای دشوار مانند آنچه در کرونا شکل گرفته کنار بگذارند تا امروز امکان استفاده از آن چه برای دولت و چه برای مردم فراهم شود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه محدودیت‌ها، دولت را ناچار به اتخاذ سیاست‌های دشوار می‌کند، بیان کرد: از سویی اقتصاد ما نیاز به فعالیت دارد، زیرا در غیر این صورت منابع مالی لازم و کافی برای تعطیلی طولانی مدت را نداریم و از سوی دیگر کارشناسان تذکر می‌دهند که هرگونه تصمیم عجولانه در عبور از قرنطینه می‌تواند به دشواری‌های جدید منجر شود.

آقامیری ادامه داد: در چنین شرایطی مدیریت فاصله گذاری اجتماعی در مناطق مختلف کشور نیز دشوار است و اگر در این مرحله اشتباهی مرتکب شویم، موج بعدی بیماری می‌تواند آسیبی جدی‌تر به اقتصاد کشور وارد کند.

وی با تاکید بر لزوم تمرکز بر شرایط داخلی و عملکرد ایران در مقابله با این بیماری، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی، هر کشوری به تناسب موقعیت اقتصادی خود تصمیماتی را می‌گیرد و ما نیز باید تلاش کنیم بر اساس واقعیت‌ها بهترین تصمیم را بگیریم. در این فرایند حتی جان یک ایرانی نیز اهمیت فراوانی دارد و چه در اقتصاد و چه در سایر بخش‌ها این اصل مهم نباید فراموش شود.

به گزارش ایسنا، با دستور دولت، فعالیت برخی صنوف در سطح کشور از ۲۳ فروردین و در تهران از ۳۰ فروردین از سر گرفته شده است. دولت اعلام کرده فعلا تنها اصناف کم خطر مجاز به فعالیت خواهند بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …