ربات فیزیوتراپ ساخته شد+فیلم

یک ربات فیزیوتراپ به نام “هارمونی” قادر است به انجام حرکات طبیعی بدن در بیماران متحمل سکته یا ضربه مغزی کمک کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، هنگامی که بیماران سکته مغزی در حال بهبودی از فلج نیمه بالای بدن هستند، متخصصین درمانی یا همان فیزیوتراپ‌ها اغلب دست آنها را حرکت می‌دهند تا عضلاتشان بازیابی شود و سیستم عصبی آنها این فعالیت‌ها را دوباره یاد بگیرد. اکنون این کار می‌تواند توسط یک ربات فیزیوتراپ به نام “Harmony SHR” انجام شود.

این ربات که توسط شرکت ” Harmony Bionics” مستقر در شهر آستین تگزاس ساخته شده، در واقع یک اسکلت خارجی رباتیک(robotic exoskeleton) نیم تنه بالایی است که در حالت نشسته استفاده می‌شود.

دو بازوی این ربات به آرامی به بازو و مچ بیمار متصل می‌شود و دست‌های بیمار را از طریق یک برنامه تمرینی از پیش برنامه‌ریزی شده و مخصوص بیمار که برای تقلید کارهای روزمره طراحی شده‌اند، حرکت می‌دهد.

درمانگران انسانی معمولاً این کار را به صورت دستی انجام می‌دهند که انجام این کار می‌تواند هنگام کار با چند بیمار در طول روز، درمانگر را خسته کند.

هدف این است که درمانگران با “Harmony SHR” بتوانند در هر جلسه تعداد بیشتری از حرکات را روی بیمار انجام دهند.

این سیستم همچنین می‌تواند در حالت همگام‌سازی متقارن مورد استفاده قرار گیرد، بدین معنی که در این حالت، بازوی رباتیک که بازوی از کار افتاده یا فلج بیمار را در دست دارد، می‌تواند حرکاتی را که بیمار با دست سالم خود انجام می‌دهد، تقلید کند.

علاوه بر این، این ربات می‌تواند صدماتی مانند در رفتگی شانه را درمان کند و با تکرار دامنه طبیعی حرکت شانه صدمه‌ای هم وارد نمی‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …