رشد مجوزهای معدنی در سال ۹۹

آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که طی یک ساله ۱۳۹۹، همگی مجوزهای معدنی نسبت به سال پیش از آن رشد داشته است ضمن اینکه میزان اشتغال به‌واسطه افزایش صدور پروانه‌های بهره‌برداری و همچنین هزینه صرف شده برای اکتشاف نیز صعودی بوده است.

به گزارش ایسنا، طی سالی که گذشت ( ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹) معادل ۱۰۲۰ فقره پروانه اکتشاف صادر شده که نسبت به ۹۶۰ فقره صدور پروانه اکتشاف صادر شده در سال پیش از آن، ۶.۳ درصد افزایش داشته است.

همچنین طی مدت سال گذشته با افزایش ۵.۷ درصدی، ۵۳۶ فقره گواهی کشف صادر شده است. در مجموع سال ۱۳۹۸، میزان صدور این مجوز معدنی معادل ۵۰۷ فقره بوده است.

طبق آمار وزارت صمت، در صدور پروانه بهره‌برداری طی سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ بیشترین رشد صدور مجوزهای معدنی متعلق به پروانه بهره‌برداری است که با رشد ۱۸.۱ درصدی از ۵۷۶ فقره صادر طی ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۸ به ۶۸۰ فقره در مدت سال ۱۳۹۹ رسیده است.   

اما بیشترین درصد رشد این گزارش مختص سرمایه صرف شده برای عملیات اکتشاف است که در مجموع ۱۲ ماهه سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ رشد ۳۹.۵ درصدی داشته است. سرمایه مجوزهای صادره برای گواهی کشف معادن که معادل هزینه صرف شده برای عملیات اکتشاف بوده است، در سال گذشته ۱۵۴۹ میلیارد ریال بوده است و این در حالی است که طی سال ۱۳۹۸، قریب به ۱۱۱۱ میلیارد ریال صرف شده بود.

همچنین میزان اشتغال به واسطه صدور پروانه‌های بهره‌برداری نیز در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸، رشد ۱۵.۴ درصدی داشته است. در سال گذشته ۵۵۱۶ نفر مشغول شدند که ۷۳۸ نفر بیشتر از سال پیش از آن بوده است. در سال ۱۳۹۸، میزان اشتغال در این حوزه به ۴۷۷۸ نفر رسیده بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …