رییس کمیسیون اصل ۹۰: پیگیر مشکلات و مطالبات کتابداران تا حصول نتیجه خواهم بود

رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای با اشاره به پیگیری مشکلات و مطالبات کتابداران گفت که پیگیر افزایش حقوق‌ آنها تا حصول نتیجه خواهد بود.

به گزارش ایسنا، در نامه حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر آمده است:

«کتابداران عزیز ؛ سلام
به تعبیر رهبر عزیز و کتاب خوان انقلاب «نفس کتابداری، یک کار انسانیِ فرهنگیِ برجسته‌ای است؛ منتها کتابدار صرفاً آن کسی نیست که خدمتِ آوردن و دادن کتاب را به عهده می گیرد؛ کتابدار می تواند منبع و منشأ و مرجعی باشد برای راهنمائی مراجعه کنندگان به کتاب.»

معتقدم کلید توسعه فرهنگ، کتاب است و حاکمیت باید نسبت به توسعه آن ورود کند. آنچه در این سطور می آید گفتگویی است با شما کتابداران عزیز به خاطر مطالبه ای که از اسفندماه سال گذشته به صورت مستمر از اینجانب داشته اید.

بر اساس وظیفه نمایندگی و همچنین ریاست کمیسیون اصل نود در مجلس شورای اسلامی که می بایست پاسخگوی شکایات مردمی از دستگاه ها باشم؛ پیگیری مشکلات و مطالبات کتابداران را در اولویت کاری خود قرار دادم.

در طول این سال ها همواره مدافع حق و حقوق کتابداران و  کتابخانه های عمومی بوده ام. پیگیری برای تکمیل کتابخانه مرکزی مشهد به عنوان کلان پروژه پس از ۲۳ سال توقف، جلوگیری از بسته شدن کتابخانه ای در حاشیه شهر مشهد با وجود فشار دستگاهی دیگر و … بخشی از اقداماتی است که در حوزه کتابخانه های عمومی حوزه انتخابیه ام پیگیری کرده ام.
در سال ۱۳۹۴ به عنوان عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم فریاد زدم اعتبارات مرتبط با کتاب و کتابخوانی که در فصل ۵ می باشد، باید با رایزنی در فصل اول قرار گیرد و ده ها مورد دیگر که مجال گفتن آن نیست و با جستجویی ساده در پایگاه اطلاع رسانی اینجانب قابل مشاهده است.

و اما درباره مطالبات معیشتی کتابداران و افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم؛ امروز به شما کتابداران عزیز عرض می کنم که پیگیر حقوق تان بوده و خواهم بود و از همان ابتدا پس از دریافت پیام‌های اعتراضی‌تان در مجلس دهم؛ از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سوال کردم، تذکر دادم و مصاحبه کردم. در مجلس یازدهم به عنوان رییس کمیسیون اصل نود شکایت هایتان را با دقت مطالعه کردم و پس از بررسی و دریافت مستنداتی؛ مکاتباتی را بر مبنای آن با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور داشتم و منتظر پاسخ نهاد کتابخانه‌های عمومی برای پیگیری‌های بعدی هستم.

کتابداران عزیز؛ شما قشری مظلوم در جامعه هستید و سال‌ها خالصانه خدمت کرده‌اید و این حجم از تماس‌ها، پیام ها و اعتراضاتتان نشان دهنده عمق فشار ناشی از مشکلات معیشتی است. از شما تقاضا می‌کنم همچون همیشه با صبوری، فعالیت هایتان را با انگیزه مضاعف ادامه دهید و اطمینان داشته باشید که به امید خدا پیگیر افزایش حقوق‌تان تا حصول نتیجه خواهم بود.
نصرالله پژمانفر
رییس کمیسیون اصل نود مجلس»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …