زنجان در خدمت‌رسانی به بیماران سکته مغزی سرآمد است

ایسنا/زنجان معاون فنی و عملیات اورژانس کشور گفت: خدمت‌رسانی به بیماران سکته مغزی در زنجان به صورت استاندارد انجام می‌شود و این استان در این ‌خصوص دارای رتبه‌های جهانی، منطقه‌ای و کشوری است.

حسن نوری عصر امروز (۱۵ مردادماه) در مراسم افتتاح اولین پایگاه اورژانس ریلی کشور در شهرستان خرم‌دره که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به عملکرد خوب و ارائه خدمات بسیار مطلوب رئیس اورژانس استان زنجان به مردم، اظهار کرد: در حال حاضر از مجموع ۱۶ هزار تکنسین اورژانس پیش‌بیمارستانی، ۱۸۰۰ نفر به صورت جدی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که تعداد زیادی از آنان بهبود یافته و به چرخه درمان بازگشته‌اند ولی متاسفانه ۴ نفر از این افراد به دلیل ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده و شهید شده‌اند.

وی افزود: شهید فتحعلی اولین شهید تکنسین پیش‌بیمارستانی کشور بود که در آخرین روزهای خدمت خود به درجه شهادت نائل شد و سه شهید دیگر نیز در شهرهای تهران، البرز و سراب در راستای خدمت‌رسانی به مردم، شهید شدند.

این مسئول ضمن قدردانی ویژه از خیرین زنجان و با بیان اینکه خیرین این استان، مسیر بسیار خوبی را برای انجام کار خیر انتخاب کرده‌اند، زیرا مسیری است که با جان انسان‌ها سر و کار دارد، تصریح کرد: پارسال بالغ بر ۴۰۰۰ ماموریت اورژانسی در سطح کشور انجام شده است.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور با بیان اینکه اورژانس زنجان یکی از اورژانس‌های بسیار خوب در کشور در حال فعالیت است، ادامه داد: چند پروژه ارزشمند در حوزه اوژانس و فوریت‌های پزشکی در این استان به بهره‌برداری رسیده است.

نوری با بیان اینکه اورژانس زنجان و مجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی این استان، در زمینه خدمت به بیماران سکته مغزی در کشور سرآمد بوده و صاحب رتبه‌هایی در کشور، منطقه و حتی جهانی است، اظهار کرد: خدمات استانداردی در این استان برای بیماران سکته مغزی انجام می‌شود که جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به وجود ۴۵ پایگاه هوایی در کشور و اورژانس دریایی، جاده‌ای و اورژانس ریلی که از الزامات خدمات‌رسانی اورژانسی است، گفت: خدمت‌رسانی به مردم از طریق آمبولانس کفایت نمی‌کرد، بنابراین اورژانس هوایی در کشور از جمله زنجان که منشاء خدمات بسیار ارزشمندی بود، راه‌اندازی شد. قابل ذکر است برخی از خدمات اورژانس هوایی زنجان منحصرا در این استان انجام می‌شود؛ از جمله تزریق خون که به صورت پایلوت در این استان انجام می‌شود و اکنون به دنبال تسری این سیستم در کل کشور هستیم.

این مسئول با اشاره به راه‌اندازی موتور آمبولانس برای شهرهای بزرگ که دارای ترافیک هستند و راه‌اندازی ۵ اورژانس دریایی در جنوب کشور، تصریح کرد: قابل ذکر است برنامه‌ریزی‌های هاورکرافت آمبولانسی در حال انجام است.

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور، با اشاره به مشکلات موجود برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی و نبود این مشکلات در راه‌اندازی اورژانس ریلی، خاطرنشان کرد: برای راه‌اندازی اورژانس ریلی، آموزش سرمهمان‌داران از سال گذشته آغاز شده بود و از این‌رو نیاز بود پایگاهی در این بخش در شهرستان خرم‌دره مستقر شود. همچنین واگن ریلی آمبولانس به تعداد ۳۰ دستگاه اضافه خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …