زیان ۱.۳ میلیارد دلاری بانک چین از کالای سرمایه گذاری نفتی

مجموع زیان مالی یک کالای سرمایه گذاری نفتی که از سوی بانک چین به سرمایه گذاران فروخته شده، ممکن است به بیش از ۹ میلیارد یوان معادل ۱.۲۷ میلیارد دلار بالغ شود.

به گزارش ایسنا، منبع خبری مالی کایشین با اشاره به منابع رسمی در گزارشی نوشت: بیش از ۶۰ هزار سرمایه گذار که در این طرح سرمایه گذاری نفتی مشارکت داشتند، سپرده خود به ارزش حداکثر ۴.۲ میلیارد یوان را از دست داده اند. یک سوم از این افراد هر یک بیش از ۵۰ هزار یوان سرمایه گذاری کرده بودند.

اوراق نفت خام بانک چین به نام بائو به مشتریان فروخته شده بود و ارزش آن با قراردادهای معاملات آتی نفت خام خارجی و داخلی از جمله وست تگزاس اینترمدیت و برنت مرتبط بود.

بانک چین هفته گذشته معاملات را پس از این که بهای وست تگزاس اینترمدیت برای نخستین بار در تاریخ به زیر صفر سقوط کرد و تا منفی ۳۷ دلار و ۶۳ سنت در هر بشکه معامله شد، خاتمه داد. این بانک بین ۲۴ تا ۲۵ هزار قرارداد خرید داشت که هر یک معادل ۱۰۰۰ بشکه نفت بود و به زیانی بالغ بر ۵.۸ میلیارد یوان منتهی شد.

بر اساس گزارش رویترز، بانک چین جمعه گذشته از زیانهایی که به سرمایه گذاران متحمل شده است، عمیقا ابراز تاسف کرد و نوسان بازار نفت جهانی که تحت تاثیر پاندمی ویروس کرونا روی داد را مسبب این وضعیت دانست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …