ساخت ٦٠ شناور داخلی تا پایان سال در دستور کار

ساخت ٦٠ شناور داخلی تا پایان سال در دستور کار

ایسنا/هرمزگان مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به برنامه های توسعه‌ای این سازمان در راستای افزایش میزان تجارت دریایی و سرمایه‌گذاری بنادر شرق استان هرمزگان، گفت: با توجه به نیاز حوزه دریایی کشور، هم اکنون ٢٦ فروند شناور درحال ساخت داریم که تا پایان سال؛ تعداد آن ها به ٦٠ و تا سال آینده؛ به ٨٣ فروند می‌رسد.

محمد راستاد صبح امروز(۷ بهمن ماه) در بازدید از بنادر شرق هرمزگان اعم از تیاب، کلاهی، کرگان و سیریک که با حضور رییسی؛ نماینده مردم شرق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی انجام شد، اظهار کرد: برنامه‌های توسعه ای مناسب و مختلفی در بنادر شرق استان هرمزگان از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گرفته است تا تجارت دریایی و سرمایه‌گذاری بیشتری در بنادر این بخش صورت گیرد.
وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، بندر تجاری سیریک از نظر ظرفیت، زیرساخت و روبناها؛ شرایط مناسبی خواهد داشت و در عین حال برنامه‌ریزی مدونی در راستای صادرات غیرنفتی و تجارت خارجی از این بندر مدنظر قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوری با اشاره به اینکه پروژه احداث اسکله بندر سیریک؛ ٨٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان بهار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، عنوان کرد: سامانه اطفا حریق بندر سیریک نیز پیشرفت مناسبی دارد.
راستاد افزود: طرح جامع بندر سیریک در یک افق ١٥ ساله و در سه فاز پنج ساله مصوب شده است و در قالب طرح جامع این بندر، پروژه‌ها مشخص است تا با تکمیل روبناها؛ شاهد رونق فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در بندر سیریک باشیم.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …