سهم مردم دورود و ازنا از معدن دریژان نزدیک به صفر است

ایسنا/لرستان نماینده مردم در مجلس گفت: سهم مردم دورود و ازنا از معدن سنگ چینی دریژان نزدیک به صفر است.

دکتر حسین گودرزی در دیدار مجمع نمایندگان لرستان با معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بیان کرد: معدن سنگ چینی دریژان به‌عنوان یک برند جهانی مطرح بوده ولی نفع آن برای مردم شهرستان‌های دورود و ازنا تقریباً در حد صفر است.

وی خواهان ورود قاطع اوحدی رئیس بنیاد شهید برای ایجاد صنایع جانبی و فرآوری و ایجاد ارزش افزوده سنگ چینی دریژان و واگذاری مدیریت معدن دریژان در قالب تعاونی به مردم محل شد.

گودرزی گفت: علیرغم سود سرشار معدن چینی دریژان در طول ۳۶ سال فعالیت، کوچکترین سرمایه‌گذاری در دو شهرستان دورود و ازنا انجام نداده و سود حاصل از آن صرف سرمایه‌گذاری در نقاط دیگر کشور شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: متولیان معدن چینی دریژان حتی حاضر به روکش و تعریض جاده مواصلاتی ۵۰ هزار نفر جمعیت روستاهای مسیر معدن هم نیستند.

این نماینده مجلس افزود: سهم مردم روستاهای مسیر از این معدن تلفات انسانی از مسیر عبور روزانه ده‌ها تریلی حامل سنگ است و در این رابطه ضرورت دارد مدیریت معدن نسبت به تعریض و روکش آسفالت این مسیر اقدام عاجل کند.

گودرزی تصریح کرد: از سوی دیگر به دلیل آن که حساب‌های بانکی این معدن در تهران متمرکز بوده مالیات قانونی خود را هم به شهرستان نمی‌پردازند.

در این دیدار اوحدی دستور پیگیری جدی این مطالبات را صادر و قول داد این مسائل را پیگیری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …