شرکت‌های فعال بومی‌سازی پلیمر حمایت می‌شوند/آخرین مهلت ثبت نام

ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با هدف شناسایی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور دارای پتانسیل بالقوه یا بالفعل برای تولید «ماده پلیمری مشابه ۵۵۲۶ Hytrel » فراخوانی منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، استفاده از توانمندی‌های مجموعه‌های فعال داخلی برای بومی‌سازی مواد مرتبط با صنعت حمل و نقل کشور از دیگر اهداف مد نظر در این فراخوان است.

این ماده از جمله محصولات مورد نیاز در صنعت حمل و نقل است و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور دارای توان برای بومی‌سازی آن می‌توانند طرح‌های خود را به ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال کنند.

با توجه به ارزیابی اولیه، از جمله خواص این ماده می‌توان به قابلیت ارتجاع عالی، مقاومت بالا در برابر خزش، ضربه و خستگی، انعطاف‌پذیری در دماهای پایین و مقاومت در برابر تعداد قابل توجهی از روغن‌ها و حلال‌ها اشاره کرد. همچنین این دسته از مواد شکل‌پذیری خوبی برای استفاده در طراحی‌های پیچیده دارند و در آب‌بندها، عایق و پوشش کابل، سیستم کیسه هوا، داکت (کانال) هوا، لوله‌ها و شیلنگ‌ها و بسیاری از محصولات دیگر کاربرد دارند.

در مرحله نخست از این فراخوان، این ستاد نسبت به شناسایی توانمندی‌های شرکت‌های فعال داخلی اقدام می‌کند و سپس در مرحله دوم، با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، پس از ارزیابی و مشخص‌سازی مجموعه‌های داخلی توانمند و با هدف حمایت از توسعه تولید ملی و جلوگیری از خروج ارز، معرفی آن‌ها به شرکت های بهره‌بردار نهایی در صنعت حمل و نقل، صورت خواهد پذیرفت.

شرکت‌های دارای محصول و همچنین شرکت‌هایی که توان فنی تولید این محصول را دارند، می‌توانند برای ثبت نام در این طرح مشارکت کنند.

بر اساس اعلام معاونت علمی، علاقه مندان می‌توانند برای اطلاع از جزئیات این طرح به سایت ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به آدرس http://pam.isti.ir/  مراجعه کنند. شرکت های واجد شرایط تا تاریخ ۲۰ شهریور ماه سال جاری برای ثبت نام  در این طرح فرصت دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …