شعار روز جهانی گردشگری اعلام شد

«گردشگری برای رشد فراگیر» به عنوان شعار روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۱ انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، همه‌گیری ویروس کرونا با تأثیر گسترده اجتماعی و اقتصادی همراه بوده و به اقتصادهای توسعه‌یافته و در حال توسعه آسیب وارد کرده و در این میان گروه‌های حاشیه‌نشین و آسیب‌پذیر بیشترین زیان و صدمه را متحمل شده‌اند. 

آغاز دوباره گردشگری به شروع بهبود و رشد کمک خواهد کرد و ضروری است همگان به شکلی گسترده و منصفانه از مزایای آن بهره‌مند شوند. 

بنابراین سازمان جهانی گردشگری (UNWTO ) شعار «گردشگری برای رشد فراگیر» را به عنوان شعار روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۱ انتخاب کرده است.

این فرصتی است تا فراتر از آمار گردشگری نگاه کنیم و تصدیق کنیم که در پشت هر  آمار و ارقامی، یک شخص قرار  دارد. سازمان جهانی گردشگری از کشورهای عضو خود و همچنین آژانس‌های خواهر سازمان ملل متحد، مشاغل و افراد مختلف دعوت کرده تا این قابلیت منحصر به فرد صنعت گردشگری را جشن بگیرند که بر اساس آن هیچ‌کس پس از شروع دوباره گردشگری  و نگاه به آینده، عقب نخواهد ماند.

روز جهانی جهانگردی هرساله در تاریخ ۲۷ سپتامبر و با هدف افزایش آگاهی از ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی این صنعت و سهم آن در دستیابی به اهداف توسعه پایدار، جشن گرفته می‌شود. 

بنابراین UNWTO جهان را تعیین کرده است

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …