صدور سند تک برگی مالکیت پردیس مرکزی دانشگاه تهران پس از ۸۶ سال

با تلاش اداره کل امور حقوقی دانشگاه تهران و پس از ۸۶ سال، سند تک برگی مالکیت پردیس مرکزی دانشگاه تهران صادر و تحویل شد.

به گزارش ایسنا، دکتر محسنی مدیر کل امور حقوقی دانشگاه تهران با اعلام این مطلب گفت: «با تصویب قانون تأسیس دانشگاه در تهران هشتم خرداد ۱۳۱۳، اراضی پردیس مرکزی دانشگاه تهران به همت وزارت مالیه وقت خریداری و اسناد رسمی معاملات به نام وزارت معارف وقت تنظیم شد تا اقدامات لازم برای احداث و بنای دانشگاه تهران به عمل آید».

دکتر محسنی افزود: «از سال ۱۳۱۳ و در دهه‌های گذشته تلاش‌های زیادی برای اخذ دفترچه سند مالکیت یا همچون اسناد امروزی، سند تک برگی، انجام شده بود، ولی دانشگاه موفق به دریافت این سند نشده بود».

مدیرکل امور حقوقی دانشگاه تهران در ادامه تاکید کرد: «از سال ۱۳۹۷ با دستور ریاست محترم دانشگاه و پشتیبانی معاون محترم اداری و مالی دانشگاه، تلاش شد با انجام کامل تشریفات ثبتی و اداری و به ویژه با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، موضوع اخذ سند تک برگی برای اراضی پردیس مرکزی دانشگاه تهران واقع در خیابان انقلاب اسلامی پیگیری شد که نهایتاً در هجدهم خرداد ماه ۱۳۹۹ پس از ۸۶ سال، سند مالکیت تک برگی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه تهران صادر شد».

وی در پایان، از مساعدت مدیر کل ثبت استان تهران و رئیس ثبت اسناد و املاک ولی عصر (عج) تهران و کارشناسان آن اداره قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران پیشنهاد تأسیس دانشگاه از سال ۱۳۰۵ توسط دکتر سنک، نماینده مجلس، آغاز شد و بعد از آن دکتر عیسی صدیق (صدیق اعلم) مأمور شد به ایالات متحده آمریکا سفر کند و پس از مطالعه در تأسیسات علمی دنیای جدید، طرحی برای تأسیس دانشگاه در کشور به دولت تقدیم کرد و سپس کلیات طرح تأسیس دانشگاه تهران از سال ۱۳۰۷ توسط محمود حسابی به دکتر حکمت پیشنهاد شد. لایحه قانونی تأسیس دانشگاه در اسفند ۱۳۱۲ به مجلس شورای ملی پیشنهاد شد و پس از دو ماه بررسی و مطالعه در کمیسیون معارف پارلمان سرانجام قانون تأسیس دانشگاه تهران در هشتم خرداد ۱۳۱۳ از تصویب مجلس شورای ملی گذشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …