ضرر ۱۵۰ میلیون دلاری سنگاپور ایرلاینز از کرونا

شرکت هواپیمایی سنگاپور ایرلاینز به تازگی اعلام کرد که تحت تاثیر افت شدید تقاضا برای سفرهای هوایی ناشی از بحران پاندمی کرونا برای نخستین بار در تاریخ خود متحمل ضرر زیادی قابل توجهی شده است.

به گزارش ایسنا، شرکت هواپیمایی سنگاپور به عنوان یکی از موفق‌ترین ایرلاین‌های فعال و مستقر در منطقه شرق آسیا به تازگی از ضرر و زیان ۱۴۹.۱ میلیون دلاری در ۱۲ ماه منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۰، تحت تاثیر گسترده و بحران پاندمی ویروس کرونا خبر داده است.

همانطور که می دانیم ویروس کرونا یا بیماری کووید-۱۹ تاکنون صنعت هوایی جهان را به شدت فلج کرده و شرکت‌های هواپیمایی متعددی را به مرز فروپاشی و ورشکستگی رسانده و بسیاری دیگر از آنها را با بحران های مالی هنگفتی مواجه کرده است.

بر اساس گزارش که در وبسایت simpleflying آمده است، این ایرلاین سنگاپوری که از موفق ترین شرکت های هواپیمایی آسیا و جهان به شمار می‌رود و شامل شرکت‌های زیرمجموعه دیگری همچون SilkAir و Scoot می‌شود، روز پنج شنبه با انتشار گزارشی جدید اعلام کرده است که برای نخستین بار در تاریخ و عمر ۴۸ ساله خود با زیان قابل توجهی روبرو شده است.

این شرکت در حالی از ضرر خالص ۱۴۹.۱ میلیون دلاری خود در ۱۲ ماهه منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۰ خبر داده که آمار و ارقام سال گذشته آن نشان دهنده سودآوری ۴۷۹ میلیون دلاری آن در همین بازه زمانی در سال قبل بوده است.

همچنین این آمار و ارقام نشان می دهد که زیان دهی این شرکت در سه ماهه نخست سال جاری میلادی یعنی ژانویه تا مارس ۲۰۲۰، ۵۱۳ میلیون دلار از این در حالیست که سود خالص این شرکت در سال گذشته در سه ماهه نخست ۲۰۱۹، ۱۴۲.۴ میلیون دلار بوده است.

همزمان با شیوع گسترده و شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان بسیاری از ایرلاین ها به منظور جلوگیری از انتشار بیشترین ویروس و همچنین حفظ سلامت و بهداشت جامعه، پروازهای خود به مناطق گسترده‌ای از جهان که هم اکنون با کرونا به شدت درگیرند، را تا اطلاع ثانوی لغو کرده و به حالت تعلیق درآورده اند.

همین لغو پروازها موجب شده که شرکت‌های هواپیمایی ضرر و زیان های مالی گسترده‌ای را متحمل شوند و بسیاری از خطوط هوایی پرتردد و درآمدزایی آنها به حالت غیرفعال تغییر حالت دهد. بسیاری از هواپیماها نیز هم اکنون در فرودگاه های بزرگ و پر تردد جهان زمین گیر شده اند.

همه این مسائل موجب شده که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه هوانوردی، صدمات وارده از سوی شیوع ویروس کرونا بر صنعت هوانوردی و گردشگری را به حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر به برج‌های دوقلوی ایالات متحده آمریکا تشبیه کنند که البته به عقیده آنها آسیب های این ویروس خطرناک به مراتب بسیار بیشتر و گسترده تر خواهد بود؛ به گونه‌ای که انتظار می‌رود شیوع کرونا در جهان عنوان بزرگترین کابوس برای ایرلاین‌ها را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …