طراحی دستگاه ضدعفونی‌کننده پاششی هوشمند

محققان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان موفق به طراحی و ساخت دستگاه ضدعفونی‌کننده پاششی هوشمند شدند.

به گزارش ایسنا، امید آقابالازاده، دانشجوی کارآفرین گروه مکانیک دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با بیان اینکه با هدایت اساتید تعدادی از دستگاه‌های مکانیکی ویژه ضد عفونی دست و همچنین استقرار تونل ضد عفونی در مراکز عمومی را تولید کردیم، گفت: ایده اولیه این کار در گروه مکانیک دانشگاه شهید مدنی با مشاوره و راهنمایی دکتر محسن فلاح و همکاری اساتید مکانیک دکتر مرتضی رحمان پور و دکتر وحید عرب ملکی شکل گرفت.

وی ادامه داد: طراحی و تولید این دستگاه‌ها از ماه‌ها پیش کلید خورد که پس از تحقیقات گسترده و طراحی‌های متنوع ۵ نمونه اصلی وارد بازار خواهد شد، دستگاه ضدعفونی کننده پاششی هوشمند در سه مدل ایستاده ۳ لیتری، رومیزی ۳ لیتری و رومیزی۲ لیتری و همچنین مدل گیت ضد عفونی کننده نیز با ظرفیت مخزن ۱۰۰ لیتر و ۱۲ نازل طراحی و ساخته شده است.

بر اساس اعلام وزارت علوم، آقابالازاده خاطر نشان کرد: این دستگاه‌ها کاملاً هوشمند بوده و با بهره‌گیری از سیستم سنسور مادون قرمز، حضور دست شخص را تشخیص می‌دهند. برای تداوم عمر دستگاه و فعال کردن آن از رله‌هایی با قدرت جریان‌دهی بالا استفاده شده که اجازه استفاده از پمپ قدرتمند را ممکن می‌کند. دستگاه‌ها با برق شهری کار می‌کنند و بسیار کم مصرف هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …