طلای جهانی افزایش یافت

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر کاهش بازده اوراق قرضه آمریکا و نگرانیها نسبت به شیوع کرونای دلتا افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۸۰۶ دلار و ۳۲ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، ۱۸۰۶ دلار و ۳۰ سنت بود.

به گفته استفن اینس، از شرکت مدیریت دارایی اس پی آی، هیچ ضمانتی وجود ندارد که از شر کووید ۱۹ خلاص شویم و این امر همچنان تقاضا برای خرید طلا به عنوان دارایی امن را حفظ می کند زیرا بانکهای مرکزی احتمالا سیاست پولی انبساطی را ادامه می دهند. با این حال اینس پیش بینی کرد: سرمایه گذاران بعید است به شکل گسترده به بازار طلا برگردند مگر اینکه وضعیت کووید ۱۹ به میزان قابل توجهی وخامت پیدا کند.

موارد ابتلا به کووید ۱۹ در تعطیلات آخر هفته همچنان افزایش داشت و شماری از کشورها در آسیا و اروپا برای تحت کنترل گرفتن شیوع نوع دلتای ویروس کرونا همچنان مبارزه می کنند.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا کاهش یافت و هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را کمتر کرد.

در این بین، شاخص دلار نزدیک به بالاترین رکورد خود در سه ماه و نیم گذشته ایستاد و جذابیت طلا را تحت الشعاع خود قرار داد. دلار قویتر معاملات طلا را برای خریداران خارجی گرانتر می کند.

بانک OCBC در یادداشتی اعلام کرد طلا احتمالا همچنان تحت تاثیر بازده اوراق خزانه و دلار آمریکا قرار خواهد داشت و انتظار می رود برای مدتی به تحکیم در محدوده ای که قرار دارد، ادامه دهد.

بر اساس گزارش رویترز، فعالان بازار منتظر نشست سیاست پولی دو روزه بانک مرکزی آمریکا هستند که از روز سه شنبه آغاز می شود و اگرچه انتظار نمی رود تغییری در سیاست پولی روی دهد اما سرمایه گذاران به دنبال نشانه هایی درباره زمان آغاز تعدیل سیاستهای پولی انبساطی بانک مرکزی آمریکا هستند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۵ دلار و ۲۴ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، ۲۶۶۸ دلار و ۴۸ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۶۰۳ دلار و ۲۳ سنت بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …