عراق از کاهش تولید اوپک پلاس عقب افتاد

عراق در توافق جدید کاهش تولید اوپک پلاس با مشکل روبروست.

به گزارش ایسنا، پایبندی عراق به توافق کاهش تولید اوپک پلاس مورد تردید است زیرا با وجود آغاز رسمی اجرای این پیمان از روز جمعه، مذاکرات این کشور با غولهای نفتی خارجی درباره کاهش تولید میادینی که تحت اداره آنها قرار دارد، همچنان ادامه دارد.

منابع بازرگانی و صنعتی آگاه به رویترز اظهار کردند که عراق به مشتریان بزرگش درباره میزان صادرات نفت این کشور اطلاعی نداده است زیرا مذاکرات این کشور با شرکتهای نفتی بین‌المللی با توانایی عراق برای تشکیل دولت جدید پیچیده شده است.

تحت توافق جدید اوپک پلاس، عراق باید تولیدش را که طبق گزارش ماهانه دبیرخانه اوپک، تا مارس سال ۲۰۲۰ به ۴.۵۸۵ میلیون بشکه در روز رسید، حدود یک میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

سخنگوی شرکت دولتی نفت بصره به رویترز اظهار کرده که عراق هنوز درباره تقسیم کاهش تولید بین میادین نفتی بزرگی که اکثر آنها تحت اداره شرکتهایی شامل اکسون موبیل، بریتیش پترولیوم، انی و لوک اویل قرار دارد به توافق نرسیده است. مذاکرات با این شرکت درباره نحوه محدود کردن تولید که به نفع همه طرفین باشد و منابع دوجانبه را حفظ کند، ادامه دارد و امید می رود که به زودی توافقی حاصل شود.

اما یک منبع آگاه عراقی به رویترز گفت: شرکتهای نفتی بین المللی حاضر نیستند تولیدشان را کاهش دهند و مشکلات عراق برای تشکیل دولت جدید، مذاکرات با این شرکتها را پیچیده تر کرده است. به همین دلیل است که عراق به خریداران نفت بزرگ خود درباره برنامه صادراتش اطلاعی نداده است.

سایر تولیدکنندگان بزرگ خاورمیانه و عضو اوپک شامل عربستان سعودی، امارات متحده عربی و کویت به مشتریانشان اعلام کرده اند که صادراتشان را کاهش خواهند داد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، عراق در دورهای قبلی کاهش تولید اوپک پلاس در عمل به سهمیه کاهش تولید، بدترین عملکرد را داشت و تعجبی ندارد که این بار هم همچنان با مشکلاتی روبروست. نیجریه که پس از عراق از نظر نقض پیمان در رتبه دوم قرار دارد در تلاش است تا مشخص کند چه مدت و به چه میزان باید تولیدش را کاهش دهد و چند روز پیش از آغاز توافق اوپک پلاس، همچنان سرگرم مذاکره با غولهای نفتی بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …