علت مشارکت پایین دانشجویان در عرصه فرهنگی آسیب شناسی می شود

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت از ابلاغ بسته سیاستی فعالیت های فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی حداکثر قبل از اتمام فعالیت دولت فعلی خبر داد و گفت: با ابلاغ این بسته نوعی آسیب شناسی از برنامه های فرهنگی دانشجویان بدست خواهیم آورد.

 دکتر حسن زائری لطف در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب از تدوین بسته سیاستی فعالیت های فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی خبر داد و اظهار کرد: در راستای تدوین این بسته پیمایشی در خصوص میزان سرمایه فرهنگی بر روی ۲۱ هزار دانشجوی علوم پزشکی کشور انجام شد تا بتوانیم یک بسته سیاستی به منظور ارتقای سرمایه فرهنگی را آماده و در دانشگاه های علوم پزشکی کشور اجرایی نماییم.

وی در ادامه تصریح کرد: در ستاد وزارت بهداشت یک سری جلسات مجازی با حضور مسئولین مرتبط با برنامه های فرهنگی از جمله معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشگاه ها برگزار کردیم تا بتوانیم وضعیت برنامه های فرهنگی و میزان مشارکت دانشجویان را بررسی و شناسایی کنیم، در حال حاضر نیز بسته سیاستی فعالیت های فرهنگی تدوین شده و قرار است این بسته به  ۱۰ کلان منطقه آموزشی علوم پزشکی کشور ارسال شود و نقطه نظرات مسئولین مرتبط را دریافت کنیم.

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت با بیان اینکه بسته سیاستی فعالیت های فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی حداکثر قبل از اتمام فعالیت دولت ابلاغ خواهد شد، گفت: با ابلاغ این بسته می توانیم این آسیب شناسی را در خصوص برنامه های فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی داشته باشیم تا علت مشارکت پایین دانشجویان در این نوع برنامه را بدست آوریم و در جهت رفع این آسیب ها برنامه ریزی کنیم.

 وی در خصوص برنامه های فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی در شرایط کرونا نیز گفت: واقعیت این است که با شیوع کرونا ویروس و عدم حضور دانشجویان در محیط های دانشگاهی، فعالیت های فرهنگی دانشجویان و تشکل های دانشجویی تحت الشعاع قرار گرفت. به همین جهت تمامی فعالیت های فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی و تصمیم گیری های انجام شده در این زمینه را به شکل مجازی و الکترونیکی برنامه ریزی کرده و انجام دادیم. به طوریکه تمامی فعالیت های تشکل ها، کانون ها و نهادهای دانشجویی در حال حاضر برنامه های خود را به صورت مجازی برگزار می کنند.

زائری لطف در پایان تاکید کرد: یکی از اتفاقات مهم این است که شرایط فعلی باعث شد که تمامی کشور و دانشجویان از برنامه ها و فعالیت های مجازی آموزشی و فرهنگی دانشگاه ها استفاده کنند و برنامه ریزی ما این است که دوره های آموزشی در حوزه های مختلف از جمله انجمن های علمی در صورتیکه مخاطب و مشارکت زیاد دانشجویان و سایر انجمن ها را نیز همراه داشته باشد مورد حمایت وزارت بهداشت قرار بگیرد. بنابراین نمی خواهیم بگوییم شیوع کرونا در فعالیت های فرهنگی تاثیر نگذاشته است اما به هیچ عنوان هیچ برنامه ای را تعطیل نکردیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …