فاز نخست ساخت نیروگاه خورشیدی در سرخه حصار آغاز می‌شود

شهردار منطقه ۱۳ گفت: برای تامین برق پروژه‌های تعریف شده در مجموعه سرخه حصار جهت تبدیل این مجموعه به قطب گردشگری شرق تهران، نیروگاه خورشیدی در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع و با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد تومان ساخته می‌شود.

به گزارش ایسنا مرتضی رحمان زاده درباره ساخت نیروگاه خورشیدی در منطقه ۱۳ گفت: با توجه به اینکه مجموعه سرخه حصار قرار است به قطب گردشگری شرق تهران تبدیل شود، این نیروگاه در سرخه حصار ساخته می‌شود. با توجه به تعداد پروژه‌هایی که برای قطب گردشگری تعریف شده یکی از زیرساخت‌های لازم برای اجرای این پروژه‌ها تامین برق آن‌هاست. به همین دلیل ایجاد نیروگاه خورشیدی در دستور کار قرار گرفت تا برق بخش اعظمی از این پروژه‌ها را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه ساخت نیروگاه خورشیدی جزو پروژه‌های قطب گردشگری سرخه حصار تحت عنوان «پارک انرژی» است که امسال کلید می خورد، اظهارکرد: قراردادهای بالای ۴۰۰ میلیون تومان باید در مناقصه مطرح شود. بر این اساس در حال تهیه اسناد برای آگهی مناقصه ساخت نیروگاه خورشیدی هستیم. قرار است مدیران اداره کل محیط زیست شهرداری تهران هفته آینده در بازدیدی این اسناد را بررسی و تایید کنند.

رحمان‌زاده با بیان اینکه برآورد هزینه ساخت این نیروگاه بالای یک میلیارد تومان است، گفت: ساخت این نیروگاه در چند فاز و تا تولید دو مگاوات برق  پیش می‌رود و در مجموع به ۳.۵ هکتار زمین نیاز دارد. فاز اول ساخت آن در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع با توان تولید ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلووات برق شروع خواهد شد.

به گزارش سایت «شهر» شهردار منطقه ۱۳ در پایان یادآور شد: دو پروژه دیگر در نزدیکی محل ساخت نیروگاه در بوستان جنگلی سرخه حصار در مراحل اولیه اجرا وجود دارند که ساخت نیروگاه در امتداد اجرای سایر پروژه‌های مجموعه سرخه حصار انجام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …