فناوری‌های کاربردی قابل استفاده در دوران شیوع کرونا

با شیوع ویروس کرونا در جهان برخی افراد ابزار متنوعی ابداع کرده‌اند که در این شرایط کاربرد فراوانی دارند.

به گزارش ایسنا وبه نقل از سی.بی.اس نیوز، “چارلی دی آگاتا”(Charlie D’Agata) خبرنگار سی.بی.اس نیوز برخی از این فناوری‌ها را معرفی کرده است که در ادامه به توضیح آنها می‌پردازیم.

مچ‌بند “ایموتاچ”(Immutouch)

یکی از راه‌های مهم پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، خودداری از لمس کردن صورت است زیرا با لمس کردن صورت توسط دست‌های آلوده، ویروس به غشاهای مخاطی منتقل می‌شود و فرد را بیمار می‌کند. یک استارتاپ موسوم به “اسلایتلی روبوت”(Slightly Robot)، مچ‌بندی ابداع کرده که می‌تواند از تماس‌های مضر دست با صورت پیشگیری کند. اسلایتلی روبوت، در اصل این مچ‌بند را برای کمک به افرادی ساخته بود که به “اختلال موکنی”(Trichotillomania) دچار هستند اما این استارتاپ به تازگی مچ‌بند خود را دوباره طراحی کرده است. این مچ‌بند موسوم به “ایموتاچ”(Immutouch) طوری طراحی شده که اگر کاربر صورت خود را لمس کند، با لرزش به او هشدار می‌دهد. کاربر می‌تواند این مچ‌بند را طوری تنظیم کند که اگر خواست به صورت یا چشم خود دست بزند، به او هشدار دهد. ایموتاچ، یک اپلیکیشن همراه دارد که به کاربر در ردیابی روند پیشرفت خود و دوری از آلودگی کمک می‌کند. هدف از ابداع این مچ‌بند، نشان دادن واکنش نسبت به لمس کردن صورت است تا مغز بتواند بازخورد منفی را نسبت به این کار دریافت کند و تمایل به لمس کردن صورت را کاهش دهد.

آویز/قلاب “هایجینهوک”

لمس دستگیره درب یکی از کارهایی است که در طول روز چندین بار این کار را انجام می‌دهیم با این حال با توجه به شیوع بیماری و احتمال ماندن ویروس بر روی چنین سطوحی، خطر لمس کردن آنها بیشتر شده است. “استیو بروکس”(Steve Brooks) طراح انگلیسی مبلمان این مشکل را با یک وسیله ساده که به نظر می‌رسد همانند یک قسمت بالای یک گیره لباس است حل کرده است. با قرار دادن بخش خمیده این وسیله بر روی دستگیره درب کاربران به راحتی می‌توانند توسط قسمت پایین این وسیله درب را باز کنند. از این قلاب می‌توان برای فشار ، کشیدن یا چرخاندن دستگیره درب استفاده کرد. بروکس گفت ایده او آسانتر کردن زندگی کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی است.

کلاه ایمنی هوشمند

نیروهای پلیس در دبی اخیراً یک کلاه هوشمند دارای قابلیت تصویربرداری حرارتی را طراحی کرده‌اند که برای شناسایی افرادی که درجه حرارت بدن آن‌ها بالا است و تب دارند (یکی از علائم ابتلا به بیماری کووید-۱۹) مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از مکان‌های ایالات متحده از فناوری تصویربرداری حرارتی مشابه این فناوری در فروشگاه‌ها استفاده می‌کنند تا تشخیص دهند که آیا مشتریانی که آنجا وارد می‌شوند تب دارند یا خیر.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …