لزوم افزایش تولیدات صنعت نفت با تکیه بر دانش‌بنیان کردن صنایع نفتی

روز گذشته مقام معظم رهبری بر افزایش تولیدات صنعت نفت با تکیه بر دانش‌بنیان کردن صنایع نفتی تاکید کردند، موضوعی که طبق گفته عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان تجهیزات صنعت نفت نیز امری بسیار مهم و حیاتی برای صنعت نفت کشور است.

سیروس تالاری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اهمیت صحبت های مقام معظم رهبری درباره افزایش تولیدات صنعت نفت با تکیه بر دانش‌بنیان کردن صنایع نفتی، اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر ۷۶ درصد تجهیزات در داخل کشور به تولید داخل رسیده است، همچنین در انجمن با ۸۰۰ عضو قریب به ۲۰۰ شرکت دانش بنیان حضور دارد که به صورت جدی و فعال در حوزه صنعت نفت فعالیت می کنند.

وی با اشاره به دغدغه رهبر انقلاب درباره دانش بنیان کردن نهاد و بنیان نفت، گفت: این موضوع یک مساله تحقق یافته است اما متاسفانه مشکلاتی که با آن روبرو هستیم و بسیاری از فعالان اقتصادی را زمین گیر کرده به طور صرف محدود به تحریم نمی شود و موضوعات دیگری نیز در این باره تاثیر گذار است.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان تجهیزات صنعت نفت با تاکید بر اینکه باید مشکلات موجود در کشور برطرف شود، تصریح کرد: در کمیسیون انرژی اتاق تهران جلسه ای برگزار شد که در آن جلسه مسوولان پژوهشگاه نفت اعلام کردند که اگر بخواهیم ظرف دو و سه دهه آینده که نفت هنوز می تواند نقش تامین کننده انرژی جهان را داشته باشد از منابع نفت و گاز استفاده کنیم، راهی جز این نداریم که صنایع نفت را بر اساس استانداردهای روز دانش بنیان کنیم.

تالاری با بیان اینکه می بایست سیاستگذاری ها منطبق با توسعه جهانی پیش برود تا بتوانیم در این فرصت باقی مانده که هنوز نفت می تواند به عنوان ابزار انرژی دنیا عمل کند، بهترین بهره برداری را داشته باشیم، گفت: اگر این اقدام صورت نگیرد این نعمت خدادادی در زیر خاک می ماند و هیچ استفاده ای از آن نخواهد شد.

وی  اظهار کرد: پتانسیل های زیادی در صنعت نفت وجود دارد و باید به سمت دانش بنیان شدن پیش برویم، چراکه نهایتا تا سال ۲۰۵۰ بشر انرژی های تجدیدپذیر را جایگزین نفت و گاز خواهد کرد و باید تا آن زمان بیشترین بهره برداری را داشت.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان تجهیزات صنعت نفت با تاکید بر اینکه کشورهایی همچون چین و کره جنوبی توسعه دهنده مبتنی بر پایش نفت و گاز امروز هستند، تصریح کرد: تاکید رهبر انقلاب در این حوزه بسیار به جا است چراکه تا زمانی که از دانش روز برای بهره برداری حداکثری از مخازن نفت بهره مند نشویم نمی توانیم از این ثروت خدادادی استفاده کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …